Enrera
Mòdul 6
Iniciació a la programació en Java
  Pràctica
1
2
3
4
Projecte
   
Exercicis
Exercicis
 
 
  Una mica més d'AWT
   
 

Aquest és el segon i últim mòdul que dediquem a l'Abstract Windows Toolkit.

Acabem aquí, doncs, aquesta rapidíssima passejada sobre un aspecte de la programació Java que, sens dubte, mereix un estudi més aprofundit.

   
  Els continguts d'aquest mòdul cobreixen dos aspectes igualment importants:
   
 
  • D'una banda, responent al títol del mòdul, introduirem un nou element de l'AWT: la classe java.awt.Canvas i el seu context gràfic, la classe java.awt.Graphics:

    • Aprendrem a fer dibuixos simples.

    • Aprendrem a mostrar imatges contingudes en fitxers *.jpg o *.gif.

    • Com a continuació de l'estudi de la classe java.awt.Font començat al mòdul anterior, aprendrem a dibuixar textos tot fent servir els fitxers *.ttf de fonts que ja hi ha als nostres sistemes.

    • Aprendrem a implementar les accions del mouse en els nostres programes gràfics.

    • Explicarem i practicarem la tècnica del double buffering per tal d'aconseguir moviments suaus dels objectes que es dibuixen en un canvas
 
  • D'altra banda, enmig de tot això introduirem/repassarem/reforçarem alguns aspectes generals de la programació Java:

    • Repassarem qüestions relacionades amb classes i mètodes abstractes i aplicarem aquest coneixement a un exemple concret.

    • Aprendrem a fer servir les classes adapter, pensades amb la finalitat de facilitar l'us de les interfaces.

    • Aprendrem a comprimir tota una aplicació Java, amb els seus recursos annexos (imatges, en el nostre cas) en un fitxer *.jar i aconseguirem que aquest fitxer sigui autoexecutable.

    • Finalment, aprendrem a fer applets i a incloure-l's en documents HTML.
 

Segurament el camí fins aquí ha estat una mica dur... Però cal prendre ànim i, per això, us fem saber que al finalitzar aquests dos mòduls us haureu exercitat força en l'estil propi de programació de Java i probablement, els mòduls següents ja no seran tan costeruts, si més no conceptualment.

   
En aquest mòdul:

Pintar sobre un Canvas. Fonts per a textos (II).  
Control amb el ratolí (mouse)  
Scrollbars, imatges. Fitxers JAR.  
La tècnica del double buffering.  
Els applets.