Dibuix i recreació d'imatges amb el Fireworks MX 2004

Exercici

L'objectiu d'aquesta pràctica és aprendre a dibuixar amb les diferents opcions de l'eina Pluma.

Es poden dibuixar traçats de vectors tant amb l'eina Pluma que hi ha a la barra d'eines com amb l'eina Trazado de vectores que és al menú desplegable d'aquesta eina.

Tant al llarg d'aquesta pràctica com de la següent fareu ús d'aquestes eines ja que tot i que semblen molt senzilles tenen un funcionament força complex.

Primer calcareu uns dibuixos a partir d'unes plantilles i els pintareu per tal d'afegir-los al tren que vau dibuixar a la pràctica 3.
  A la imatge següent podeu veure el que aproximadament haurà de ser el vostre dibuix acabat.

Obriu un document nou i importeu-hi l'arxiu tracat1.jpg.
  Amplieu la visualització de la figura de l'esquerra tot arrossegant l'eina Zoom (la lupa) des del costat superior esquerre fins a l'inferior dret per tal de treballar més còmodament.
  Agafeu l'eina Pluma de la barra d'eines.

Amb el calcat d'aquesta figura aprendreu a fer segments de recta i unir-los a corbes. A l'Inspector de propiedades escolliu com a ompliment Ninguno (es troba al desplegable al costat del pot de pintura) i un traç de llapis tou Làpiz | 1 píxel blando de color negre i de dos píxels de mida.

Abans de continuar heu de saber tres coses molt importants:

Si només es fa clic i es deixa anar el botó del ratolí es crea un punt de vèrtex; per tant, si només feu clics creareu segments de rectes.

Si feu clic i arrossegueu, creeu punts de corba; per tant si voleu dibuixar corbes heu de clicar en un punt, després en un altre i arrossegar sense deixar de prémer el botó del ratolí, manipulant el tirador.

Per enllaçar una corba amb una recta o dos corbes a partir d'un punt de vèrtex, cal tornar a clicar en el punt després d'haver modelat la corba.

No us espanteu si ho trobeu complicat i seguiu les instruccions de traçat tal com apareixen als exercicis.

Dibuixeu la primera figura el més bé que pugueu fins a tancar la figura fent finalment un clic sobre el punt d'inici-final de traçat. Mentre dibuixeu veureu que en cada punt apareixen uns tiradors.

Aquests tiradors són els que permeten governar les corbes que dibuixeu. A la corba se l'anomena corba Bezier i al tirador que l'origina, tirador Bezier.
Amb l'eina Subselección de la finestra d'eines podeu manipular els tiradors i, per tant, canviar la fesomia de la corba. Si seguiu les instruccions, tanmateix, probablement no us farà gaire falta.
Un cop acabada la primera figura dibuixeu la segona posant molta atenció a les instruccions de traçat.
  En acabar el traçat ja no necessiteu la plantilla. Així doncs, cliqueu-hi amb el Puntero a sobre per tal de seleccionar-la i premeu Suprimir.

Seleccioneu ara el primer traçat que heu dibuixat i a l'Inspector de propiedades demaneu-li el color #FFCC99.
  Al mateix Inspector de propiedades trieu l'opció d'Efectos i cliqueu sobre del signe +, del desplegable que tot seguit us apareix trieu-ne l'opció Sombrear e iluminar | Sombra.

Demanareu al Fireworks MX 2004 que apliqui aquest efecte amb els paràmetres de la imatge inferior:

Des de l'Inspector de propiedades elimineu el traç negre del voltant, escollint l'opció Ninguno del desplegable.

Seleccioneu ara la segona figura que heu dibuixat i indiqueu a l'Inspector de propiedades un color #FF9933 i escolliu al desplegable Textura: ADN. Poseu 50 a la casella del costat, o selecioneu-lo des del lliscador. Assegureu-vos que apliqueu la textura al fons i no a la línia del contorn.
  Apliqueu el mateix efecte Sombrear e iluminar | Sombra d'abans i, també com en aquell cas, elimineu-ne el traçat.

Deseu el vostre document com a tracat1.png. Més endavant el tornareu a necessitar.