![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
AlfaWin-Geomètric | ||
L'objectiu d'aquesta pràctica és veure uns programes de dibuix del projecte AlfaWin Geomètric. |
||
Contingut de la pràctica: | ||
AlfaWin-Geomètric | ||
El seu autor és Bernat Orellana i des de la seva pàgina web podeu accedir a l'AlfaWin-Geomètric i al projecte Minerva. Podeu consultar el munt d'aplicacions i programes educatius que ha confeccionat, així com les guies didàctiques dels mateixos programes i un curs telemàtic "Fem tallers amb l'ordinador" amb Minerva, dirigit als docents que treballen en l'àmbit de la formació de les persones adultes. http://www.xtec.net/fadults/minerva/index.htm
Els programes es poden descarregar de: http://www.xtec.es/cgi/programari_educatiu?TEMATICA=infantil http://www.xtec.cat/fadults/minerva/minerva-online/a65.htm i són de lliure ús dins el sistema educatiu de Catalunya en activitats sense ànim de lucre. |
||
RODET | ||
Rodet és una aplicació pensada per realitzar exercicis d'omplir superfícies d'una forma guiada i interactiva. A l'alumnat se li presenta un dibuix sense color que ha de pintar segons una mostra. | ||
Els alumnes treballen amb Rodet a partir d'uns exercicis que inclou el programa o bé dibuixos que podeu crear per a ser treballats amb el programa. | ||
![]() |
Realització d'un exercici amb el Rodet | |
|
||
|
||
|
||
|
||
![]() |
Creació de nous exercicis | |
Rodet permet la creació de nous exercicis, a partir de modificar alguns dels materials existents. Els exercicis es creen amb algun programa de dibuix, ja sigui en Paint, Gimp o PaintShopPro.
|
||
CALIDOSCOPI | ||
"El Calidoscopi és una eina de creació lúdica,
apta per a qualsevol tipus d'usuari. Els resultats moltes vegades són
imprevisibles, però sempre espectaculars i inciten a passar una
bona estona dibuixant i observant. Presentació del Calidoscopi a la Guia didàctica. |
||
|
||
Les eines de dibuix | ||
Les diferents eines de treball estan sempre visibles i accessibles d'una forma directa activant-les amb botons o icones.
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
![]() |
Realització d'una figura geomètrica amb el Calidoscopi | |
|
||
MÀGIC | ||
El Màgic és un programa de dibuix per treballar simetries simples o d'un eix. En dibuixar un traç, l'efecte mirall, la reflexió, es produeix automàticament a la banda contrària on dibuixem | ||
|
||
Eines de dibuix | ||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
![]() |
Realització d'una figura geomètrica amb el Màgic | |
|
||
ALTRES PROGRAMES DE L'ALFAWIN GEOMÈTRIC | ||
Simètric | ||
AlfaWin Simètric és un programa de dibuix que transforma i multiplica traços senzills en dibuixos complexos a partir d'estructures i funcions internes de tipus matemàtic. Un simple gargot en el requadre de treball es multiplica a partir de girs i reflexions produint un dibuix amb una estructura de tipus cíclic que en conjunt presenta formes equilibrades, estampats harmònic, figures que es repeteixen en una explosió de línies, formes i colors. És una obra de tipus lúdic que dóna resposta educativa a nois i noies amb problemàtiques d’aprenentatge de tipus maduratiu i emocional, manifestat en la impossibilitat de mantenir l'atenció en el treball de classe. |
||
|
||
Trames | ||
El programa Trames està pensat per a crear, a partir de mecanismes interns, trames gràfiques a partir de funcions matemàtiques. Podem trobar diferents tipus de trames d'acord amb la forma d'omplir la superfície de treball. Trames presenta unes quaranta trames diferents de treball, cada una d’aquestes trames és un algoritme matemàtic que crea representacions geomètriques amb vectors. Aquesta forma de treball dona al programa nombroses possibilitats didàctiques. Les trames poden ser rectilínies, formen quadrats, rectangles, triangles..., curvilínies amb solucions geomètriques ben curioses, figures geomètriques simples o múltiples, finestrals... |
||
|
||
Estudi | ||
És un programa de disseny gràfic amb finalitat educativa tant per la creació de recursos educatius per part del professorat com per desenvolupar l'expressió gràfica de l'alumnat. Està dotat de diferents icones i d'un seguit d’eines gràfiques que faran més fàcil aconseguir creacions amb varietat de formes i tonalitats cromàtiques. |
||
|
||
Siluetes | ||
Siluetes és una aplicació per resseguir perfils i omplir superficies d’una forma guiada i interactiva. A partir d’una pàgina en blanc podem crear mostres de treball per a desenvolupar treballs de còpia a partir d’uns mecanismes que permeten treballar alguns dels aspectes del currículum d’educació primària i necessitats educatives especials. És l’educador qui a partir d’unes làmines que pot individualitzar dissenya el tipus de treball a fer per adaptar els aprenentatges a les necessitats dels alumnes. Aquest material ha estat experimentat amb alumnes amb necessitats educatives especials amb diferents graus d’afectació. |
||
|
||
Polígons | ||
Polígons és un programa a cavall entre la geometria i el disseny gràfic, el qual permet omplir una superfície amb figures geomètriques i aconseguir imatges de gran vistositat. El programa Polígons està pensat per crear imatges geomètriques combinant figures amb una estructura poligonal per experimentar amb diferents variables i dades numèriques que els algoritmes transformen en figures geomètriques complexes. El programa Polígons proposa que els alumnes, tot jugant, descobreixin les relacions numèriques i les estructures profundes de les figures geomètriques. Hi ha dos programes polígons: Polígons Inici, de nivell baix, i Polígons2 d'un nivell molt alt. |
||
|
||
![]() |
||