Enrera
Mòdul 1
Deficiència visual i TIC
  Exercicis
   
 
 
 
  Exercici 1
 
L'exercici consisteix a treballar unes activitats en línia utilitzant ulleres que simulen dos tipus de patologies visuals, (camp visual redüit, i visió borrosa), respondre a les qüestions de la taula que adjuntem sobre les dificultats amb què us heu trobat davant de l'ordinador usant les ulleres, i intentar així posar-se en el lloc d'una persona amb discapacitat visual que treballa amb l'ordinador.

 

 
  • Elaboració o creació d'ulleres de simulació:
    1. Consultar el document ulleres.odt on teniu un parell de dibuixos per poder imprimir i realitzar unes ulleres que simulin problemes visuals. Es poden imprimir i, damunt d'una cartolina, retallar la forma de les ulleres. El primer exemple imita un problema de camp visual reduït. Per poder simular la visió borrosa, hi ha la opció d'imprimir el  dibuix següent i buidar-ne l'interior. Al seu lloc, enganxar un paper tipus el que s'utilitza per folrar llibres.
    2. Una altra opció seria comprar unes ulleres econòmiques i adherir als vidres el que hem imprès del document per fer la simulació del camp visual reduït, i en unes altres ulleres enganxar el paper de folrar llibres per simular la visió borrosa.
 

A continuació entrar a la pàgina www.edu365.cat, anar a Infantil, i amb les ulleres posades entreu a les següents activitats per realitzar-les. A continuació respondre la taula que us presentem. Podeu enviar una taula per activitat.

  • Paraules
  • Activitats Diccionari DIDAC (Seleccionar segons el nivell dels vostres alumnes). Entreu a La paraula perduda.
  • Tangram

 

 

 

  Simulació baixa visió- reducció camp visual Simulació baixa visió - visió borrosa
Nom de l'activitat Nom: Nom:
Rastreig de la pantalla

-Dificultats que heu trobat:

-Què heu fet per compensar:

-Dificultats que heu trobat:

-Què heu fet per compensar:

Objectes

-Mida:

-Perfil: -

-Superposició entre ells

-Mida:

-Perfil:

-Superposició entre ells

Tipus i mida de lletra

Tipus:

Mida:

Tipus:

Mida:

Interacció amb el programa

-Dificultats:

-Com heu resolt la interacció:

-Dificultats:

-Com heu resolt la interacció:

Recursos sonors

-En presenten o no?

-Ajuden o no?

-En presenten o no?

-Ajuden o no?

 

 

Anàlisi

Rastreig de la pantalla: en el cas de baixa visió, anoteu les dificultats que s'han trobat en cada cas i, a continuació, per aquella aplicació en concret quines millores creieu que es podrien fer per facilitar la localització de l'activitat pròpia.
  Objectes: ens referim a la mida, al seu perfil i a la superposició entre ells.
  Tipus i mida de lletra: analitzar si la mida i l'estil pot afavorir la lectura.
  Interacció amb el programa: quines dificultats heu trobat per poder realitzar l'activitat, i què se us acut per poder millorar-la.
  Recursos sonors: si en tenen o no, i en cas que sí, veure de quina manera ens ajuda per al desenvolupament de la tasca.
   
  Exercici 2
   
  Reenvieu la taula resum de la pràctica 2.
   
 
  Superposició elements Interpretació correcta de l'escena Temps en l'execució de l'activitat Contrast figura/fons
Afectació del camp visual central         
Visió borrosa        
Pèrdua parcial        
Afectació del camp visual perifèric        
 
  Envieu al vostre tutor un dels dos exercicis. Podeu entrar al forum i explicar als companys i companyes la vostra experiència quan heu realitzat els exercicis.
 
 
 
Amunt