Mòdul
Marc general de les TIC i de l'assessorament

Referències històriques

Reflexió en forma de taula comparativa sobre la capacitat de relació i d'abast de la humanitat des de l'Edat Antiga fins el segle XX.

Taula cronològica d'avenços científics i tecnològics i el seu impacte cultural i social, amb especial atenció a aquells que han tingut una incidència directa en la comunicació.

Relat historiogràfic des de la màquina lògica de Ramon Llull fins als ordinadors de quarta generació. Són especialment interessants les imatges que mostren diferents prototips de màquines lògiques.

Història, característiques tècniques, consells d'ús, terminologia i altres aspectes de la xarxa.

• Cronologia de la història dels multimèdia. Càndid Miró i Dolça Vert.
Taula cronològica en què es relaten els avenços més significatius relacionats amb el món de la imatge i el so.
    refhist.pdf (938KB)

Vídeo adreçat a l'alumnat d'ESO en el qual s'explica l'evolució de la televisió des dels seus inicis.