|
Les Tecnologies de la Informació
i la Comunicació a l'aula |
|
|
|
|
- Tecnologia
de la informació.Estimular per educar.
Jenny Brown i Francis Howlett.
Document
publicat l'any 1994 pel National Council for Educational Technology
(NCET) del Regne Unit, en el qual s'indiquen un munt de noves possibilitats
que ofereixen les TIC en el procés d'ensenyament-aprenentatge.
Document lloat per uns i condemnat per altres, mai no provoca indiferència
en els fòrums on coincideixen educació
i TIC. Pensem que és un excel.lent document per a la reflexió,
i sobretot per al debat previ i necessari abans de la presa de decisions
bàsiques.
|
|
|
|
|
- Aprendre
a conèixer en un món canviant.
Jordi Vivancos.
Ponència
de Jordi Vivancos, del projecte educatiu del Fòrum Barcelona
2004, presentada en la taula rodona APRENDRE
A CONÈIXER de la Jornada de Reflexió, convocada
pel Consell Escolar de Catalunya el 15 de desembre de 2001: constitueix
una anàlisi profunda i rigorosa sobre la inserció de
les TIC en el currículum. La
versió
web de la presentació que va utilitzar en l'exposició,
molt gràfica i enginyosa, ens presenta d'una forma desenfadada,
intel.ligent i molt suggeridora, una colla de pistes o paranys per
a la integració de les TIC a l'aula.
|
|
|
|
|
- L'equipament
informàtic als Centres d'Educació Infantil i Primària
de les comarques de Tarragona i la seva utilització.
Enric Masdeu i Claraco.
Exhaustiu estudi del curs 1998-1999 sobre la realitat de la informàtica
escolar. Tot i no ser un estudi recent resulta vigent en molts dels
seus aspectes: organització dels espais, distribució
de les feines i els responsables, xarxes educatives o aspectes generals
de la societat de la informació.
|
|
|
emasdeu.pdf (948 kB)
|
|
|
|
|
- Els informes de L'OBSERVATORI
DE LES TIC. (Selecció)
L'Observatori de les TIC als centres d’ensenyament
no universitari és un projecte iniciat per la Fundació Jaume Bofill
i la Universitat Oberta de Catalunya per mitjà de l’Edu Lab que neix
fruit de la voluntat de realitzar una reflexió sobre l'ús de les tecnologies
de la informació i de la comunicació a l'educació.
|
|
|
|
-
Marc socioeducatiu de l'educació
en comunicació. Etapes educació infantil i primària.
Montserrat Moix.
Defineix l'educació en i amb els
mitjans i com la contempla, a Catalunya, la legislació educativa. També assenyala diferents vies d'implementació de l'educació
en mitjans dins de l'aula.
|
|
|
am9.pdf(187 KB) |
|
|
|
- Projecte Televisió: de casa a l'escola.
Carme Ribes.
S'explica l'experiència d'una escola d'Argentona
que, partint del material del Departament d'Educació, fa una proposta de treball d'actuació compartida entre l'escola i
la família per aprendre a veure la televisió.
|
|
|
am12.pdf(162 KB)  |
|
|
|
- La ràdio a l'escola. Aplicacions didàctiques.
Roderic Villalba Pérez.
Text molt complet que ens pot ajudar a crear una
emissora de ràdio escolar. Hi trobarem els aspectes tècnics
i legals, així com una programació molt completa.
|
|
|
am11.pdf (126 KB)  |
|
|
|
- Llegir i fer premsa a l'escola. Els nens i
les nenes com a lectors crítics i creadors d'informacions.
Marta Rizo García i Catalina Gayà
Morlà.
Es relata com treballa un periodista, ja que això
permet poder comprendre la quantitat d'informació que ens arriba
i fer-ne una lectura crítica. Apunta altres activitats que
cal fer, com ara la necessitat de comparar diferents versions d'un mateix
fet i la utilització de les revistes escolars perquè
els alumnes i les alumnes facin de 'periodistes'.
|
|
|
am10.pdf (101 KB)  |
|
|
|
|
|
|
|
|