|
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Gestió de l'acció educativa:
Documentació
|
|||||||||||||||||
Projecte educatiu de centre
|
|||||||||||||||||
Objectius | ||||||||||||||||
Als centres educatius hi ha uns documents prescriptius (PEC, PCC, Pla Anual...), que són la base d'on parteix la coherčncia d'escola. En tots ells s'ha de reflectir, a banda de molts altres aspectes, la referčncia a les TIC i el seu paper i funcionament al món educatiu de l'escola.
El Projecte Educatiu de Centre (PEC) ha de recollir els objectius filosòfics d'on volem arribar en l'educació dels nostres alumnes, és a dir, els trets d'identitat de l'escola i la seva línia pedagògica i metodològica. I és que el Projecte Educatiu de Centre constitueix el marc general per a l'actuació coordinada de l'acció educativa i, per aquest motiu, ha d'incloure els principis pedagògics, organitzatius i el projecte lingüístic, i ha de ser assumit pel conjunt de la comunitat educativa del centre. Per tant, és al PEC on haurem de posar les referències primeres de la importància que donem, com a escola, a les TIC quant a educació integral de lalumne dels diferents cicles i lexplicitació dels objectius generals que ha dassolir el nostre alumnat en finalitzar cada cicle en relació a aquestes eines. En aquest sentit, cal definir en aquest document el marc general i els objectius filosòfics que es pretenen aconseguir al centre amb les TIC, tant pel que fa referència a les tecnologies de la informació i la comunicació com a l'educació audiovisual, i sempre tenint present que la seva utilització ha de provocar una millora en el sistema educatiu. Cal tenir clar quina serà la societat en la qual es trobaran els nostres alumnes, i en aquest sentit, especificar quins objectius volem aconseguir per al bon ús d'aquestes eines. No oblidem els perills i avantatges que comporten els canvis tecnològics, estiguem atents de fer-ne un bon ús. En definitiva, al PEC (i/o també al Projecte Curricular de Centre) hauria d'haver unes previsions relatives a les TIC. Les unes serien de caràcter conceptual i les altres instrumentals:
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Continguts | ||||||||||||||||
Al PEC, document on definirem els objectius generals de l'escola, haurem de donar resposta a qüestions del tipus:
|
||||||||||||||||
Podem trobar idees i orientacions a l'hora de respondre a aquestes qüestions, i d'altres de semblants, al curs telemàtic "Les TIC i la funció directiva", i, més concretament als mòduls 1 i 6:
|
||||||||||||||||
Respecte a l'educació audiovisual en serà de molt ajut una lectura del "Document de l'Educació en Comunicació Audiovisual, aprovat pel Ple del Fòrum d'entitats de persones usuàries de l'audiovisual, en sessió de 10 de desembre de 2004".
|
||||||||||||||||
Exemple | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Referències | ||||||||||||||||