|
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Gestió de l'acció educativa:
Documentació
|
|||||||||||||||||
Programacions didàctiques
|
|||||||||||||||||
Objectius | |||||||||||||
Al tercer nivell de concreció del currículum trobem les programacions d'aula:
Les programacions didàctiques estan formades pel conjunt d'unitats temporitzades que organitzen els objectius didàctics, els continguts a desenvolupar i les activitats d'aprenentatge i d'avaluació. Són elaborades pels equips de mestres de cada cicle que imparteixen la mateixa àrea, sota la coordinació del cap d'estudis, i s'han d'incorporar al projecte curricular. Per a l'elaboració de les programacions didàctiques s'han de tenir en compte els principis pedagògics del projecte educatiu, el segon nivell de concreció de l'àrea, i els criteris i principis metodològics, organitzatius, d'avaluació i d'atenció a la diversitat, i els eixos transversals continguts al projecte curricular. Igualment, el projecte curricular ens donarà el format a utilitzar per a les programacions. En relació a la inserció curricular de les TIC, el PCC explicitarà què, com i quan utilitzarem els mitjans informàtics i els mitjans audiovisuals amb l'alumnat al llarg del seu currículum, o sigui, què, com i quan sha dutilitzar les TIC i en quines àrees. Però els objectius generals d'etapa i àrea s'han de desglossar a la pràctica, de tal manera que hem de programar les unitats de programació fent propostes de treball amb objectius concrets. Hem de definir el objectius didàctics i els contiguts TIC, els hem de seqüenciar, hem de pensar les estratègies didàctiques, les activitats a fer i els recursos a utilitzar, hem de decidir com avaluarem les TIC i el que avaluarem. Hi ha multitud de models que podem consultar per poder veure exemples d'unitats didàctiques i maneres de treballar. Des del propi Departament s'han creat exemples que poden ser consultats des de les seves pàgines d'Internet. |
|||||||||||||
Continguts | |||||||||||||
Es poden fer quatre blocs de continguts TIC:
A partir d'aquests blocs de continguts, s'han d'elaborar els continguts de fets i conceptes, procediments i actituds referents a cada cicle, i, seguint el model de programació que tingui establert el centre, confeccionar les unitats de programació, en les quals no haurem d'oblidar indicar les competències bàsiques que s'hi treballaran. |
|||||||||||||
Exemples | |||||||||||||
Us presentem tres exemples de planificació del treball a curt termini amb les TIC com a orientació per formalitzar la programació didàctica TIC i que podrien ser el punt de partida per complimentar les unitats de programació. | |||||||||||||
|
|||||||||||||
Uns altres exemples d'unitats de programació d'educació audiovisual. | |||||||||||||
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Referències | |||||||||||||