Fem vídeo amb l'ordinador

Aquest primer exercici consisteix en obrir un debat sobre temàtiques diverses directament o indirectament relacionades amb els continguts tractats en les diferents pràctiques del primer mòdul.

Les aportacions s'han de realitzar dins de l'espai FÒRUM de l'aula d'aquest curs, en la carpeta que el formador o formadora crearà per aquest fi amb el nom de DEBAT 1r MÒDUL.

Per superar aquest primer mòdul un requisit imprescindible és realitzar com a mínim dues aportacions que estiguin argumentades.

Tot seguit es relacionen alguns centres d'interès que poden servir com a punt de partida per als debats que poden sorgir segons els interessos de cada participant, podeu suggerir qualsevol altra temàtica que estimeu oportuna, sempre que tingui relació amb els continguts d'aquest primer mòdul.

PROPOSTA DE TEMES PER AL DEBAT
L'aprenentatge exclusivament tècnic sobre el funcionament d'un programa d'edició de vídeo digital és suficient per poder realitzar una producció audiovisual mínimament coherent i expressiva?
Des d'una perspectiva didàctica i pedagògica, el fet de conèixer com funciona un programa d'edició de vídeo digital pot contribuir a reforçar les activitats docents i de l'alumnat?
En un món tan mediatitzat com l'actual, on la influència que té en el nostre alumnat és inqüestionable, el professorat disposa d'una adequada formació tecnològica i didàctica per donar una resposta adient a les necessitats que aquesta realitat mediàtica demana?
En el cas de tenir coneixements previs en l'edició de vídeo, sigui analògica o digital, exposeu les dificultats tècniques amb què us heu trobat, si les heu resolt o no. Si es dóna aquest darrer cas, potser entre tots es pot contribuir a trobar-hi solució.

En el cas de tenir coneixements previs en l'edició de vídeo, sigui analògica o digital, exposeu molt breument alguna experiència realitzada amb alumnes, deixant constància de quin programa d'edició de vídeo s'ha fet servir. Expliqueu quins continguts s'han treballat i com s'ha enfocat l'aprenentatge, les dificultats tècniques en què s'hagi pogut trobar l'alumnat, l'existència d'alguna web on es puguin visualitzar els resultats obtinguts, etc.

En la pràctica núm. 1 d'aquest mòdul es parla de reproductors de vídeos, uns programes que serveixen precisament per transmetre vídeos per Internet. En coneixeu d'altres? Si és així, podríeu donar-los a conèixer i explicar els avantatges i inconvenients que tenen (qualitat, codificadors que utilitza, criteri d'universalitat quant a l'ús, adreces web per aconseguir-los...).