







|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
Jugueu amb la veu. Els paràmetres acústics de la veu. El to | ||
![]() |
La veu és l'eina de comunicació humana per excel·lència. I també el pal de paller del so radiofònic. És el recurs de què disposa el locutor per transmetre els matisos, les sensacions, les emocions... La veu és so i per tant presenta un to, una intensitat i un timbre. El to, la intensitat i el timbre són els paràmetres acústics de la veu, i són susceptibles de variació de manera intencionada.El to Ve donat per la quantitat de vibracions de les cordes vocals. A més vibracions, més agut és el to, més alt en definitiva. Es mesura en hertzs (Hz), en honor a Heinrich Hertz. La frontera entre els sons aguts i greus es considera al voltant dels 200 Hz. Les veus masculines normals oscil·len entre els 80 i els 200 Hz. Les veus femenines entre els 150 i els 300 Hz. El to té uns usos expressius que poden servir en la construcció sonora d'ambients, sensacions, volums, colors, escenaris, personatges... Les veus baixes o greus s'associen a les sensacions de tristesa, melangia... i fan pensar en personatges misteriosos i malèvols, mentre que les veus agudes denoten alegria, optimisme, sorpresa, por, nerviosisme, tensió... i fan pensar en personatges més joves i alegres.
Els objectius de la pràctica són:
|
|
|
||
![]() |
Desenvolupament de la pràctica | |
Editareu les tres notícies que heu creat a la primera pràctica del mòdul [pràctica], una darrere l'altra. | ||
|
||
![]() |
||
|
||
![]() |
||
|
||
![]() |
||
|
||
![]() |
||
|
||
|
||
|
||
![]() |
||
|
||
![]() |
||
|
||
|
||
|
||
![]() |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
Aquest procediment de construcció d'un fitxer sonor a partir de la suma d'altres fitxers té moltes possibilitats a l'aula. Podeu confeccionar, després d'un repartiment de tasques, un senzill radionotícies a partir de les notícies de diversos alumnes. D'altra banda, la manipulació digital de la pròpia veu (o de la veu dels altres) és un recurs que agrada molt l'alumnat. |
|
![]() |
||