L'ús didàctic del so com a recurs expressiu. La ràdio al centre educatiu

XTEC Ràdio

XTEC Radio [XTEC Radio] és l'espai de referència per publicar i compartir recursos i, evidientment, les produccions sonores dels vostres alumnes si decidiu incorporar el treball amb llenguatge sonor a les vostres programacions d'activitats a l'aula.

L'objectiu de la pàctica és:

• Conèixer el portal XTEC Ràdio.

Ús d'altaveusÚs d'Internet

A XTEC Ràdio hi trobareu molta informació i recursos per utilitzar la ràdio com un mitjà de comunicació del vostre centre i alhora fer un treball interdisciplinar des de diferents àrees curriculars a partir de les produccions del vostre alumnat.

• La pàgina és dinàmica i conté un índex, amb diferents apartats amb informació de com publicar, com emetre, a l'apartat de suports i materials, amb espais de recursos per les aules, llenguatge radiofònic, webquest de ràdio, una biblioteca de sons i un apartat on podeu trobar enllaços a ràdio de centres.
  • En l'apartat suports i materials hi trobareu la zona d'exemples de codis font per incorporar sons en fitxers HTM, tal com ja heu fet en les pràctiques d'aquest darrer mòdul, com emetre en directe i com penjar en diferit els vostres programes radiofònics.

• En el mateix apartat podeu consultar les orientacions per emetre en directe des del vostre centre a través del servidor de la XTEC per tots els usuaris d'Internet. Imagineu-vos emetre en directe pels pares una xerrada d'un professional a l'escola, un programa especial dels alumnes de cicle superior sobre la jornada cultural de Sant Jordi, o simplement tenir una emissora de ràdio per Internet amb una programació estable realitzada pels vostres alumnes.

• A l'apartat Escoles podeu, tal com heu vist en la pràctica anterior, escoltar produccions de centres. I no només això; si us poseu en contacte amb l'administració d'aquesta pàgina per correu electrònic [email] podeu compartir les vostres produccions, bé enviant-les o bé donant referència de l'espai on les hàgiu publicat. Les vostres produccions poden servir per donar idees de treball a altres companys o companyes, i perquè altres centres les utilitzin com a recursos sonors per a les àrees.

• Doneu un tomb per aquest lloc web i teniu-lo com a referència.

XTEC Ràdio és l'espai de referència de la producció sonora i ràdio escolar dels centres de Catalunya.