Enrera
Mòdul 1: Gestió de grups
Curs SAGA CFA/AFA
  Pràctica
     
 
 
   
Gestió de grups classe
   
 

El grup classe és la unitat de gestió de grups mínima i imprescindible per a definir a Saga l'agrupament dels alumnes del centre.

En la majoria dels casos, els grups classe del centre, es poden crear a partir de l'estructura genèrica dels grups classe de Saga.

   
  Per gestionar els grups classe, cal accedir a la subtasca Gestió | El curs | Grups, i seleccionar la secció Classe.
   
 
 
Gestió de grups classe
   
  Per crear un grup, heu de clicar el botó que hi ha a la part inferior de la pantalla.
   
 

A la nova pantalla caldrà definir els atributs del grup que es vol crear:

  • Codi
  • Nom
  • Etapa educativa a la qual pertany
  • Nivell
  • Tutor/a del grup
   
 
 
Creació d'un grup classe
   
  Per acabar heu de clicar el botó .
   
 

Aquesta acció us conduirà a la pantalla de gestió del grup.

Gestionar un grup, vol dir determinar els següents aspectes:

  1. Alumnes que formen part del grup.
  2. Continguts que s'hi treballen.
  3. Professors que hi donen classe.
  4. Determinar, per a cadascun dels professors que hi donen classe, quins continguts són de la seva responsabilitat.
   
 
 
Gestió d'un grup
   
 
  1. Alumnes que formen part del grup
   
 

Des de la secció Alumnes es determinen els alumnes que pertanyen al grup.

Saga només mostra, al contenidor de la dreta, els alumnes matriculats al nivell corresponent.

   
 
 
Assignació d'alumnes al grup
   
 
  1. Continguts que s'hi treballen
   
  Des de la secció Continguts es determinen els continguts docents (àrees) que es treballaran en aquest grup per algun mestre.
   
 
 
Assignació dels continguts al grup
   
 
  1. Professors/es que hi donen classe
   
  Des de la secció Professors es determinen els/les professors/es que impartiran una o més àrees en aquest grup.
   
 
 
Assignació del professorat al grup
   
 
  1. Gestió docència
   
  Si bé aquests tres paràmetres es poden definir correlativament, és imprescindible desar abans de poder gestionar la docència.
   
  Un cop desada la composició del grup, s'ha de procedir a gestionar la docència, és a dir, a determinar, per a cada contingut (àrea) quin és el/la professor/a responsable.
   
 
 
Gestió de la docència
   
  Al contenidor de l'esquerra es mostren els professors assignats al grup, segons el que s'ha establert al punt 3.
   
  Al contenidor de la dreta es mostren els continguts (matèries) assignades al grup, segons el que s'ha determinat al punt 2.
   
 

Cal clicar damunt un professor i anar traspassant al contenidor central les matèries que aquest professor imparteix.

Caldrà repetir el procés per a cadascun dels professors de l'equip docent.

   
Noteu que una determinada matèria pot ser responsabilitat de dos o més professors.
   
  Tot el procés s'acaba clicant, novament, el botó
   
Un alumne només pot pertànyer a un grup classe.
   
S'aconsella fer els grups classe atenent als grups de tutoria.
   
   
 
Amunt