Enrera
Mòdul 1. Preparació del curs 2012 - 2013
Curs SAGA CFA i AFA
  Pràctica
     
 
 
   
Planificació del curs
   
  Abans de començar a formalitzar les matrícules d'alumnes pel curs 2012 - 2013 és imprescindible que el centre efectuï la planificació del curs.
   
 
  • Tota matrícula d’un alumne de formació de persones adultes ha de formalitzar-se directament a la finestreta del centre. És a dir, no existeix el concepte de matrícula automàtica.
  • El PAV (Preinscripció, admissió i vacants) gestiona les sol·licituds dels nous alumnes als centres durant un període del curs escolar. PAV gestiona la preinscripció que finalitza amb l’assignació d’una plaça escolar en un centre on l’alumne s’ha de matricular posteriorment És per això que el PAV podrà enviar a SAGA dades de sol·licituds d’alumnes assignats al centres per poder matricular-los.
  • Es poden matricular alumnes sense necessitat d’haver tramitat una sol·licitud de plaça al centre en períodes fora del calendari de preinscripció.
   
 

Tenint en compte aquesta informació, pels estudis de formació de persones adultes considerarem 3 possibles vies de matriculació:

  • Via1. SAGA rep les assignacions d’alumnes que s’han preinscrit als centres i aquests es matriculen des de la pestanya Gestió | Matriculació | Admissió i vacants.
  • Via 2. Es vol matricular un alumne de nova incorporació fora del calendari de preinscripció. La matrícula d’aquests alumnes es podrà realitzar des de la pestanya Gestió | Matriculació | Matriculats. El botó Nova matrícula permet al centre matricular un alumne de nova incorporació.
  • Via 3. Matriculació d’un alumne ja existent al centre. Es permet matricular un alumne ja matriculat al centre o donat de baixa conservant les dades d’aquest. Els punts d’accés per a poder realitzar aquests tipus de matrícules són:
    • Gestió | Matriculació | Matriculats
    • Gestió | Alumnes | Històric dels alumnes
   
  Edicions
   
 

Els plans d’estudi per a persones adultes adaptaran un concepte, únic i exclusiu pels centres de tipologia CFA i AFA. Aquest concepte s’anomena edicions. Podrem definir una edició com una reproducció completa de tots els processos d’un pla d’estudis i nivell.

A continuació es mostra una taula que indica, per a cada pla d’estudis, quantes són les possibles edicions a definir per a cadascun d’ells tenint en compte la durada de cada pla.
   
 

Blocs

Ensenyaments

Activitats

Durada hores

Durada període

Edicions possibles

Ensenyaments inicials i bàsics

Iniciació a la llengua catalana

Curs nivell inicial
(acolliment lingüístic)

60 h

1 trimestre
o
1 quadrimestre

1/2/3 edicions

Curs de nivell bàsic

120 h

2 trimestres

1 edició

Curs de nivell llindar

120 h 1 curs

1 curs

1 edició

Iniciació a la llengua castellana

Curs de nivell inicial

60 h

1 trimestre
o
1 quadrimestre

1/2/3 edicions

Curs de nivell bàsic

120 h

2 trimestres

1 edició

Llengua Occitana

Curs de nivell inicial

60 h

1 trimestre
o
1 quadrimestre

1/2/3 edicions

Curs de nivell bàsic

120 h

2 trimestres

1 edició

Iniciació a la llengua estrangera

Anglès de nivell inicial

90 h

1 curs

1 edició

Francès de nivell inicial

90 h

1 curs

1 edició

Iniciació a la informàtica

Curs de nivell inicial

90 h

1 curs

1 edició

Formació bàsica

Cicle de formació instrumental

Nivell I

1 curs

Matrícula anual

1 edició

Nivell II

1 curs

1 edició

Nivell III

1 curs

1 edició

GESO

Àmbit comunicació
Àmbit social
Àmbit científic tecnològic

2 cursos

Matrícula anual

1 edició

Preparació per a proves d’accés

A cicles formatius de grau mitjà

Curs de preparació per a les proves d’accés a CFGM

1 curs

Matrícula anual

1 edició

A cicles formatius de grau superior

Curs de preparació per a les proves d’accés a CFGS
(part comuna 10 hores i específiques 3 hores per assignatura)

1 curs

Matrícula anual

1 edició

A la universitat per a majors de 25 anys

Curs de preparació per a les proves d’accés a la universitat per a majors de 25 anys (part comuna)

1 curs

Matrícula anual

1 edició

Competències per a la societat de la informació

Informàtica

Informàtica a nivell d’usuari, I i II

90 h

1 curs
1 quadrimestre
o
1 trimestre

1/2/3 edicions

Llengua estrangera

Llengua anglesa a nivell funcional

90 h

1 curs
1 quadrimestre
o
1 trimestre

1/2/3 edicions

Llengua francesa a nivell funcional

90 h

1 curs
1 quadrimestre
o
1 trimestre

1/2/3 edicions

   
 

El centre haurà de definir, pels plans d’estudi que tingui autoritzats, les edicions corresponents tenint en compte el nombre màxim d’edicions a definir en cada cas (informació que aporta el quadre superior). Per a cada edició s’haurà d’indicar la informació següent:

  • Data inici
  • Data fi
  • Data avaluació final. Aquesta data no pot superar data fi de l’edició.
   
  NOTA IMPORTANT:
   
 

Hi ha una sèrie de restriccions sobre les dates en funció del número d’edicions que tingui associat el pla d’estudis (i nivell).

Si no s’ha indicat res pel que respecte a les edicions d’un pla d’estudis i nivell concret que pugui tenir més d’una edició, el programa per defecte posarà la data d’inici 01/09/2012 i data fi 10/01/20013.  La data d’avaluació final, en aquest cas, serà el 10/01/2013.

Les dates d’inici d’una edició no pot ser inferior a la data fi de la immediatament anterior (pot ser igual). La darrera edició no pot tenir data fi posterior al 30 de juny

Si el centre defineix una edició podrà informar les dades d’inici, fi i avaluació que desitgi seguint els paràmetres anteriors.

Si el centre defineix més d’una edició podrà informar les dates que desitgi sempre i quan entre la data inici de la primera edició i la data fi de la mateixa edició no hagi més de 150 dies. En cas contrari, sortirà una pantalla que informarà a l’usuari de: “La durada d’una edició d’un ensenyament no anual no pot ser superior a 150 dies”.

   
  La definició de les edicions formarà part de la planificació del curs pels centres de tipologia CFA i AFA. Al proper apartat es descriu la manera en que el centre planificarà el curs següent.
   
  Planificació del curs
   
 

Per poder iniciar el procés de matriculació per a persones adultes caldrà que el centre defineixi una sèrie de dades que correspondran a la planificació del curs. A continuació es descriuen els aspectes a definir per part dels centres.

Per poder accedir al procés de matriculació dels alumnes, serà necessari que el centre hagi realitzat les següents tasques:

  • Planificar les edicions del curs. Accessibles des la pestanya: Gestió | Planificació del curs
  • Definir l'itinerari pel plan:
    • Cicle de formació instrumental.

En cas que el centre no hagi definit aquestes dades i vulgui iniciar el procés de matriculació dels alumnes, l’usuari rebrà la informació amb el text següent: ”Per a poder formalitzar matrícules cal que prèviament el centre planifiqui el curs.”.

   
 

Pels cursos preparatoris d'accés a CFGS i CFGM el currículum de cada alumne es marca directament a la fitxa de matrícula. En aquesta no es marquen les Exemcions.

De les Exempcions dels cursos preparatoris d'accés a CFGS i CFGM heu d'informar a la fitxa de matrícula.

Nota global
La nota global només es generarà si totes les matèries estan informades com a exemptes o amb un número igual o superior a 5. Aquesta serà un número enter amb dos decimals. La nota global serà la mitjana aritmètica de les notes numèriques informades. Quan es generi la nota global es mostrarà a la pantalla d’avaluació, a l’acta, al butlletí i al certificat que genera el programa.

   
  Definició de les edicions
   
 

Des de la pestanya Gestió | Planificació del curs el centre podrà definir les edicions dels plans d’estudi que tingui autoritzats.

   
 
 

Gestió | Planificació del curs | Planificació del curs

   
 

Cal tenir en compte els aspectes següents per portar a terme la definició de les edicions:

  • Els plans d’estudi anuals només podran tenir una única edició.
  • Els estudis trimestrals/quadrimestrals poden tenir 1 o més edicions (tenint en compte els valors de la taula). Això implicarà que el mateix pla d’estudis s’ofereix en trimestres/quadrimestres diferents.
  • Els alumnes es matricularan d’un pla d’estudis, un nivell i una edició concreta. És a dir, un alumne podrà tenir més d’una matricula a un centre d’un mateix pla d’estudis i nivell però a diferents edicions sempre i quan no l’hagi superat en una edició o curs anterior. En el cas que s’intenti matricular en un pla d’estudis i edició que ja el tingui superat, el sistema li retornarà un missatge emergent “Aquest alumne ja ha cursat i aprovat aquest pla d’estudis i nivell, i no es pot tornar a matricular” i no el deixarà matricular. Aquesta comprovació es realitzarà pels plans d’estudi d’ensenyaments inicials i bàsics, competències per a societat de la informació.
  • Es podran realitzar canvis de l’estructura d’una edició sempre i quan no existeixi cap matrícula al centre per l’edició del pla d’estudis que es vol matricular. Un cop existeixi una matrícula només es podran canviar les dates d’avaluació i de final d’edició.
  • El centre tindrà un llistat amb els plans d’estudi per a poder definir les dades des les edicions. Els plans d’estudi anuals han d’aparèixer però només permetran canviar les dates (no es podrà modificar el nombre d’edicions).

La pantalla per a definir les edicions, mostra totes les combinacions de plans d’estudi i nivell que poden tenir definides més d’una edició. Per a cadascun d’aquest plans d’estudi es disposa de la icona  que us permetrà veure i editar les dades referents a les edicions associades al pla i nivell seleccionat a través d’una pantalla emergent.

La pantalla de modificació de les edicions consta d’un selector Número d’edicions que conté tantes edicions (com indica el quadre principal que pot tenir el pla d’estudis i el nivell) i dels camps necessaris per completar la informació en funció de les edicions que es volen definir.

La pantalla disposa d’un botó Tancar que tancarà la finestra emergent sense desar i el botó Desar que desarà la informació informada a la pantalla. Per poder desar caldrà informar de totes les dades de la pantalla. En cas contrari, s’informarà a l’usuari.

   
 

Exemple: Pel pla d’estudis Informàtica i pel nivell Informàtica a nivell d’usuari es podran definir 1, 2 o 3 edicions. A la pantalla apareixerà un selector Número d’edicions amb les opcions 1, 2 i 3. En funció de l’opció seleccionada apareixeran els camps necessaris per indicar la data d’inici, la de fi i la d’avaluació final de les edicions que es volen crear.

   
 
 
Gestió | Planificació del curs | Planificació del curs
   
 
 
Exemple de pantalla per editar les edicions
   
 
 
Exemple de desplegable per a triar el número d'edicions en un pla d'estudis no anual
   
 
 
Exemple editar edicions
   
  En haver omplert tots els camps, heu de clicar el botó Desa.
   
 
Amunt