|
||||||||||||||||
Pràctica | ||||||||||||||||
L'objectiu d'aquesta pràctica és saber fer la liquidació calculada de l'exercici. |
|||
Liquidació calculada del pressupost | |||
Al final de cada exercici pressupostari cal justificar la gestió econòmica realitzada al Departament d' Educació, però primer cal l'aprovació del consell escolar (consell de centre, o la comissió d'ordenació educativa en el cas dels serveis educatius) de la correcta aplicació dels recursos. Per arribar a aquesta situació, cal que hi hagi un estudi previ per part de la comissió econòmica (en el cas del centres de secundària). D'aquesta primera revisió poden sortir divergències, o es pot veure la necessitat de realitzar alguna modificació. Una vegada aconseguit el consens a la comissió econòmica, es proposarà la seva aprovació pel consell escolar. Posteriorment, i en el format adequat, aquesta informació ha de ser enviada al Departament d'Educació. Això significa realitzar la liquidació del pressupost. I així hi haurà una fase en la qual s'hauran fets els càlculs però no hauran estat revisats per l'organisme competent. Aquesta fase s'anomena Liquidat i Pendent d'aprovar. Podria ser que hi hagués una fase de Modificació, perquè no s'estigués d'acord amb els comptes. Només quan s'aconseguís el vistiplau s'arribaria a la fase Liquidat i aprovat. En el moment d'enviar el resultat al Departament d'Educació, estareu a la fase Tancat. (Recordeu que ara ja no s'hi poden introduir modificacions, sense la pertinent autorització). En realitzar el tancament, a més, aconseguireu informació sobre el romanent del centre, és a dir, la part dels ingressos no aplicada o les obligacions contretes no liquidades aquell any natural (Excés de fons) i que incorporareu al pressupost proper. |
|||
La liquidació, comporta un resum, per partides, dels ingressos efectius i pendents, i dels pagaments efectuats i pendents, així com de la quantitat no aplicada o romanent. Per ajudar-vos a saber aquestes dades, disposeu de l'Acta d'arqueig i conciliació bancària. |
|||
Acta d'arqueig i conciliació bancària | |||
Cal que a final d'any (31/12/XX), s'efectuï un arqueig, amb la corresponent conciliació bancària, amb la finalitat de garantir la correcció dels imports que, després figuraran com a disponibilitats líquides a la justificació i rendició de comptes presentada al Departament d'Educació. L'arqueig us permet comprovar que, el saldo real de la tresoreria del centre, concorda amb el saldo teòric, resultant de les anotacions en els llibres i comptes comptables. De forma similar, la conciliació bancària
comprova l'import del saldo del llibre de comptes corrents en finalitzar
el mes amb l'extracte bancari, de la mateixa data. En aquest cas poden
donar-se més diferències que en l'anterior; per exemple,
és possible trobar-se en el cas de l'emissió d'un xec, que
encara no s'hagi fet efectiu. |
|||
|
|||
|
|||
Si surt que hi ha diferència caldrà revisar les anotacions que heu fet. | |||
Conciliació bancària | |||
Si en imprimir l'acta d'arqueig en algun dels comptes surt una diferència diferent de zero, per facilitar la cerca de l'error. disposeu de la conciliació bancària. | |||
|
|||
Accés a l'eina de conciliació bancària |
|||
|
|||
Configuració de les dates de conciliació |
|||
|
|||
Conciliació de comptes |
|||
Aquesta finestra permet anar puntejant les anotacions de les entrades que heu fet a Saga i comparar-les amb les anotacions de l'extracte del banc. | |||
Informe d'excés de fons | |||
Aquest document informa de la situació real del centre, ja que a part del Font líquid, té en compte els pagaments i les aportacions registrades, però pendents d'efectuar, i també la comptabilitat extrapressupostària. | |||
Informe d'excés de fons |
|||
Informe de la liquidació del pressupost | |||
Si utilitzeu aquest document per a presentar la liquidació al Consell Escolar, previ al tancament del pressupost, a la capçalera apareixerà la frase: "Versió provisional" |
|||
Tramesa de les dades de liquidació al Departament | |||
Un cop el Consell a donat el seu vist i plau a la liquidació, només queden dues accions a fer: | |||
Tramesa del fitxer en format electrònic | |||
|
|||
Impressió dels informes de la liquidació pel Departament | |||
Seguidament a la tramesa del fitxer, s'han d'imprimir els informes pertinents sobre l'aprovació de la liquidació del pressupost:
|
|||
Versió definitiva de l'informe pressupost de despeses |
|||
|
|||
Si es repeteix la tramesa, no us oblideu de tornar a imprimir tots els informes de la liquidació, ja que el codi de control, és diferent en cada tramesa, i cal que aquest número sigui el mateix a la tramesa electrònica, que a la tramesa en paper. |
|||