Enrera
Mòdul 6: Gestió de grups
SAGA: Centres nous
  Pràctica
     
 
 
   
Gestió de grups classe
   
 

El grup classe és la unitat de gestió de grups mínima i imprescindible per a definir a Saga l'agrupament dels alumnes del centre.

En la majoria dels casos els grups classe del centre es poden crear a partir de l'estructura genèrica dels grups classe de Saga.

   

Per gestionar els grups classe:

  • Accediu a la subtasca Gestió | El curs | Grups
  • Des de la Llista de Grups, aneu al despleglable dels anys escolar i seleccioneu el curs 2011/2012
  • Feu clic a sobre de la secció Classe.
   
 
 
Gestió de grups classe
   
  Per crear un grup haureu de clicar el botó que hi ha a la part inferior de la pantalla.
   
 

A la nova pantalla caldrà definir els atributs del grup que es vol crear:

  • Nom
  • Etapa educativa a la qual pertany
  • Nivell
  • Tutor/a del grup
   
 
 
Creació d'un grup classe
   
  Per acabar s'ha de clicar el botó .
   
 

Aquesta acció ens conduirà a la pantalla de gestió del grup.

Gestionar un grup vol dir determinar els següents aspectes:

  1. Alumnes que formen part del grup
  2. Continguts que s'hi treballen
  3. Mestres que hi donen classe
  4. Determinar, per a cadascun dels mestres que hi donen classe, quins continguts són de la seva responsabilitat.
   
 
 
Gestió d'un grup
   
 
  1. Alumnes que formen part del grup
   
 

Des de la secció Alumnes es determinen els alumnes que pertanyen al grup.

Saga només mostra, al contenidor de la dreta, els alumnes matriculats al nivell corresponent.

   
 
 
Assignació d'alumnes al grup
   
  Observeu que a la dreta dels contenidors hi ha dues opcions que ens permeten filtrar els alumnes del nivell segons facin Religió o Llengua Estrangera.
   
 
 
Filtratge d'alumnes
   
 
  1. Continguts que s'hi treballen
   
  Des de la secció Continguts es determinen els continguts docents (àrees) que es treballaran en aquest grup per algun mestre.
   
 
 
Assignació dels continguts al grup
   
 
  1. Mestres que hi donen classe
   
  Des de la secció Professors es determinen els mestres que impartiran una o més àrees en aquest grup.
   
 
 
Assignació del professorat al grup
   
 
  1. Gestió docència
   
  Si bé aquests tres paràmetres es poden definir correlativament, és necessari desar abans de poder gestionar la docència.
   
  Un cop desada la composició del grup procedirem a gestionar la docència, és a dir, a determinar, per a cada contingut (àrea) quin és el mestre responsable.
   
 
 
Gestió de la docència
   
  Al contenidor de l'esquerra es mostren els mestres assignats al grup, segons el que s'ha establert al punt 3.
   
  Al contenidor de la dreta es mostren els continguts (àrees) assignades al grup, segons el que s'ha determinat al punt 2.
   
 

Cal clicar damunt un mestre i anar traspassant al contenidor central les àrees que aquest mestre imparteix.

Caldrà repetir el procés per a cadascun dels mestres de l'equip docent.

   
Noteu que una determinada àrea pot ser responsabilitat de dos o més mestres.
   
  Tot el procés s'acaba clicant, novament, el botó
   
Un alumne només pot pertànyer a un grup classe.
   
   
 
Amunt