Enrera
Mòdul 9: Entorn web de SAGA
Seminari SAGA CFA i AFA
  Pràctica
     
 
 
  En aquesta pràctica, treballareu els criteris bàsics de treball a l'entorn SAGA.
   
Pràctica

Descripció de la pantalla de treball

   
 
Contingut de la primera pantalla de l'aplicatiu SAGA

 

 

La finestra emergent que es carrega un cop l'usuari/ària s'ha autenticat i ha iniciat la sessió de treball amb SAGA, és la pantalla que l'usuari/ària utilitzarà per treballar amb el SAGA en tot moment.

Mitjançant els menús i els formularis que s'aniran mostrant en aquesta pantalla l'usuari/ària podrà fer, en tot moment, les diferents tasques necessàries per al seu treball.

A la pantalla inicial de treball, podeu veure:

  • Una franja superior, de color gris clar, amb la referència al número de la versió activa, el nom del centre, el curs i l'identificador de l'usuari/aria que ha entrat.

  • Una segona franja, de fons blanc, amb els noms dels menús que, depenent del rol que tingui l'usuari/aria que hi accedeix, poden arribar a ser, com a màxim, els següents: Centre, Professorat, Gestió, Gestió econòmica, Utilitats, Dades i Sistema.
   
Pràctica
Criteri de navegació
 

 

  El criteri fonamental de navegació és que només cal tenir a la vista tot el que es necessiti en el moment d'efectuar una acció determinada.

El principi bàsic de navegació és que amb un màxim de tres clics s'arribi a la pantalla que es busca.

Tan sols en alguns casos concrets i per a una ergonomia millor, us sortirà una finestra emergent per tal de presentar millor la informació.

   
Pràctica
L'organització del menús
   
 
El primer nivell, situat just a sota de la franja superior de color gris, és el pannell de control de l'aplicació. Mitjançant els menús que s'hi mostren, l'usuari/ària pot seleccionar en tot moment la tasca que vol fer amb el sistema d'entre les tasques disponibles.
   
 
L'estructura de menús de l'aplicació SAGA està composta per tres nivells jeràrquics complerts.
 
  1. Primer nivell: Menús
  2. Segon nivell: pestanyes de tasca
  3. Tercer nivell: pestanyes de subtasca
   
 
Organització de menús
 
 

Hi ha algunes pantalles que, dins aquest tercer nivell, contenen encara altres subapartats, són els grups.

Els grups es mostren, per exemple, a les fitxes dels alumnes. Són botons de color groc que estan situats a la dreta del cos principal de la pantalla.

 
 

Finalment, hi ha les seccions, que es mostren, també, en forma de botons de color groc petits i que estan situades damunt el cos principal de cada pantalla.

   
  Cal indicar, també, que trobareu un seguit de botons d'acció, a la part inferior de la pantalla, quan la situació ho requereixi, per poder obtenir tanta informació com sigui possible o efectuar altres accions.
   
 
Amunt