El dimecres 17 de novembre ens va visitar la Laila Karrouch a la biblioteca de l’institut.
En el marc del projecte d’innovació punt.edu que estem desenvolupant al nostre centre, hem iniciat un cicle de xerrades amb escriptors d’obres llegides pels nostres alumnes.
De Nador a Vic és una novel·la que ha estat llegida amb un gran èxit pels estudiants a diversos grups, per això vam triar aquesta autora per començar les nostres activitats literàries.
La Laila va iniciar la conferència amb un to molt distès, fet que va propiciar que el nombrós grup d’alumnes que hi va assistir, de seguida prestés atenció a les seves paraules amb un silenci i un respecte admirables. La biblioteca estava plena, a les últimes files, amb cadires portades al darrer moment, hi havia alguns adults, pares i professors, però la majoria del públic la constituïa l’alumnat.
Per això la Laila va adequar meravellosament el seu discurs a l’edat de qui l’escoltava, va explicar com va sorgir la idea d’escriure la seva experiència d’integració, els sentiments dobles com a catalana i magrebí que l’han portat a fer aquesta novel·la i el desig de donar a conèixer a la nostra societat els valors i les diferències entre un i altre món. Va exlicar algunes anècdotes molt gràfiques amb les que ella es troba a diari. Com a resum podríem destacar que la Laila considera que els actes de rebuig entre diverses societats venen donats molt sovint pel desconeixement, i per això cal treballar per afavorir l’apropament entre cultures a través de la lectura i la literatura.
Després d’una estona de parlar, va donar pas a les preguntes i va respondre a totes amb molta paciència i dedicació.
Finalment va passar una bona estona firmant els llibres que els alumnes havien portat de casa i a cadascun els va posar diferents dedicatòries.
Considero que l’experiència de conèixer i escoltar l’escriptora d’un llibre treballat a classe és una bona eina d’animació a la lectura, objectiu que la biblioteca s’ha proposat per aquest curs, després d’haver aconseguit adequar l’espai i crear l’hàbit d’utilitzar-la durant les hores d’esbarjo i a les tardes en sortir de classe.
Aquesta primera iniciativa ha estat valorada molt positivament i això ens anima a continuar organitzant altres xerrades i diferents activitats en properes dates.
|