Inici

Resolució optima per visualitzar aquesta web: 1024 x 768

Coordinadora :
professora Maria Salomón

Clica i entra en el Blog per accedir a l'informació de les activitats de la Biblioteca.

Entra al BLOG de la BIBLIOEntra al FONS de la BIBLIO
CONSULTA DES D'AQUI EL FONS DE LA BIBLIOTECA

HORARIS

L'horari d'obertura actual és el següent:

Dilluns : 10.00 h - 12.00 h
Dimarts: 10.00 h - 12.00 h
  Dimecres: 10.00 h - 12.00 h
  Dijous: 10.00 h - 12.00 h
  Divendres: 10.00 h - 12.00 h

INFORMACIÓ

BLOG de la BIBLIOTECA:

Espai virtual amb la finalitat que tots els alumnes de l’institut tingueu opció a accedir a la informació de les activitats de la Biblioteca. Trobareu l'accès clicant sobre EL BLOG de la BIBLIOTECA

CONFERENCIA SOBRE DRETS HUMANS DEL 10 DE DESEMBRE

Avui commemorem el 62è aniversari de la declaració dels drets humans i des de la biblioteca del Joan Oró ho fem publicant el resum de la conferència que va pronunciar, divendres 10, el president de Justícia i Pau, el Sr. Arcadi Oliveres.

Novament aquest any ha volgut acompanyar-nos per ajudar a reflexionar sobre aquesta jornada als alumnes de batxillerat de l’institut Joan Oró. El seu discurs va començar contextualitzant aquest document. Va explicar que la declaració dels drets humans es va firmar 3 anys després de l’acabament de la II guerra mundial. La va definir com una carta de comportament que van signar els països convençuts de que s’hauria d’evitar una desgràcia tan gran com va ser aquella guerra. Però després de tants anys aquesta  declaració ha quedat desfassada, tot i que actualment encara no es compleix com caldria.

Dels drets que conté, en va destacar dos com a fonamentals: el dret a la vida i el dret a l'alimentació. Del primer dret en va parlar fent referència a la pena de mort i com aquest dret no està del tot defensat en la tendència actual a restituir la pena de mort en algunes circumstàncies. Va definir la pena de mort com un assassinat perquè la vida és sagrada i ningú, ni tan sols l'Estat,  té el dret de llevar-la. La constitució europea no ho contempla així perquè la permet en cas de guerra i en algun supòsit més.

Sobre el dret a l'alimentació va explicar amb xifres ben punyents que la fam és el pitjor mal de la humanitat perquè cada dia moren de gana 60.000 persones al món. I el pitjor de tot és que d'aliments no en falten, si no que en sobren, el problema és la distribució. Va apuntar quines podrien ser les solucions però evidentment són mesures que no interessen a tothom. Després de descriure un panorama poc esperançador, va afegir que no cal desanimar-se, però el que sí que cal és estar ben informat, que les mesures que podem aportar cadascun de nosaltres a petita escala són més importants del que semblen i que comencen per una bona informació sobre aquests temes i continuen per un consum responsable i sostenible. Va animar l'alumnat a reflexionar sobre aquestes qüestions, a prendre part en iniciatives conjuntes i a estar sempre ben informats.
La conferència va acabar amb algunes intervencions d'alumnes i professors que van deixar clar el grau d'interès que la xerrada havia suscitat. Agraïm novament l'aportació d'Arcadi Oliveres a la jornada dels drets humans al nostre centre.

El dimecres 17 de novembre ens va visitar la Laila Karrouch a la biblioteca de l’institut.

En el marc del projecte d’innovació punt.edu que estem desenvolupant al nostre centre, hem iniciat un cicle de xerrades amb escriptors d’obres llegides pels nostres alumnes.

De Nador a Vic és una novel·la que ha estat llegida amb un gran èxit pels estudiants a diversos grups, per això vam triar aquesta autora per començar les nostres activitats literàries.

La Laila va iniciar la conferència amb un to molt distès, fet que va propiciar que el nombrós grup d’alumnes que hi va assistir, de seguida prestés atenció a les seves paraules amb un silenci i un respecte admirables. La biblioteca estava plena, a les últimes files, amb cadires portades al darrer moment, hi havia alguns adults, pares i professors, però la majoria del públic la constituïa l’alumnat.

Per això la Laila va adequar meravellosament el seu discurs a l’edat de qui l’escoltava, va explicar com va sorgir la idea d’escriure la seva experiència d’integració, els sentiments dobles com a catalana i magrebí que l’han portat a fer aquesta novel·la i el desig de donar a conèixer a la nostra societat els valors i les diferències entre un i altre món. Va exlicar algunes anècdotes molt gràfiques amb les que ella es troba a diari. Com a resum podríem destacar que la Laila considera que els actes de rebuig entre diverses societats venen donats molt sovint pel desconeixement, i per això cal treballar per afavorir l’apropament entre cultures a través de la lectura i la literatura.

Després d’una estona de parlar, va donar pas a les preguntes i va respondre a totes amb molta paciència i  dedicació.
Finalment va passar una bona estona firmant els llibres que els alumnes havien portat de casa i a cadascun els va posar diferents dedicatòries.

Considero que l’experiència de conèixer i escoltar l’escriptora d’un llibre treballat a classe és una bona eina d’animació a la lectura, objectiu que la biblioteca s’ha proposat per aquest curs, després d’haver aconseguit adequar l’espai i crear l’hàbit d’utilitzar-la durant les hores d’esbarjo i a les tardes en sortir de classe.

Aquesta primera iniciativa ha estat valorada molt positivament i això ens anima a continuar organitzant altres xerrades i diferents activitats en properes dates.

SUSCRIPCIONS:

El curs passat es va adquirir una nova suscripció a la revista Opcions que està disponible per a qui la vulgui consultar.

Inici | Estudis | Secretaria | Departaments | Enllaços | Mapa Web | Noticies | Calendari