logo forat

Isabel Aznar
Carolina Egea
Ana Meira Delgado

Edward Hopper, The Long Leg (1935).

El Departament d’Orientació té diferents funcions dins del Centre, una d’elles és atendre els alumnes amb necessitats educatives especials.

Alguns d’aquests alumnes s’ubiquen en els grups d’adaptació curriculars.

Els grups són el CAB(Consolidació d’Aprenentatges Bàsics),3r C i 4t C.

L’objectiu d’aquesta adaptació és aconseguir que els alumnes tinguin èxit en els estudis, ja que entenem que d’aquesta manera se’ls ajuda a millorar l’autoestima i se’ls possibilita el continuar estudis posteriors. Per aquesta raó es pren com a referència el currículum programat pels diferents departaments de l’Institut i així l’alumnnat d’aquests grups no se sent discriminat i incrementa l’autoconfiança.

Més concretament, un dels objectius és aconseguir que el major nombre possible d’alumnes obtinguin el Graduat en ESO.

Un altre, és invertir la idea, arrelada en molts d’ells, que no serveixen per estudiar, demostrant-los que tenen capacitats per aprendre. Finalment, força relacionat amb l’anterior i provocat per un fracàs que s’ha repetit al llarg de diversos cursos, pretenem eliminar els prejudicis sobre la institució escolar i el professorat.

L’adaptació consta principalment de canvis metodològics, que afecten a la qualitat i quantitat de les activitats d’aprenentatge; de canvis en la temporalització dels continguts i en la selecció del seu grau de consecució.No s’alteren els objectius competencials generals proposats per a cada àrea des dels diferents departaments.

Aquest Departament d’Orientacióes fa càrrec d’impartir bona part de les àrees, en aquests grups llevat de la Música, l’Anglès, l’Educació Visual i Plàstica i dels Crèdits Variables.

La psicopedagoga del departamentatén individualment, a partir de demandes dels tutors i /o equips docents, a aquells alumnes que es detecten amb dificultats diverses: emocionals, de conducta, desmotivació, mal rendiment....

Realitza una coordinació setmanal amb la psicòloga de l’EAP (equip d’assessorament psicopedagògic) i una reunió bimensual amb els Serveis Socials del municipi.

Per últim la psicopedagoga realitza l’orientació personal, professional i laboral assessorant els alumnes i/o tutors de quart d’ESO o alumnes que, havent complert 16 anys, necessiten algun altre tipus de formació.