INSTITUT DEL PONT DE SUERT
Barri d'Aragó s/n. El Pont de Suert 25520 (Lleida) Tel. 973 690 040 Fax 973 690 383

Notícies i activitats del 1r trimestre

Notícies curs 2012-13

Activitats final del primer trimestre

Acampada a La Mola

Els dies 10 i 11 d'octubre, els alumnes de 1r ESO van realitzar una sortida de tutoria que va consistir en una acampada a la Mola. Aquesta activitat de convivència va complir el seu objectiu, potenciar la cohesió de grup i la relació entre els alumnes i el professorat, així com la descoberta del nostre entorn.

Sobre les 10:00h vàrem sortir del centre cap a Buira, on es va realitzar una parada per poder esmorzar i realitzar la primera activitat de la sortida per tal que els alumnes comencessin a tenir més informació dels seus companys.

A les 13:00h vàrem arribar a la Mola i es va començar el muntatge de les tendes. Després de dinar, vàrem realitzar una activitat per conèixer els “Bolets” de la zona amb la col·laboració de l'Esperança, professora dels cicles de forestals, qui va explicar als alumnes quines espècies podrien trobar. En acabar aquesta activitat, vàrem berenar i continuar les activitats amb diferents jocs: “Spiderman”, “joc de la patata”, “Joc de la tela”… fins que vàrem parar a sopar mentre es feia de nit.

Després del sopar es va realitzar una activitat en la qual els alumnes imitaven els contrabandistes i abans de dormir vam reunir els alumnes per explicar-los una història inventada.

La nit va ser molt llarga i pel matí tots estaven molt cansats, però vàrem haver de recollir, escombrar l’ermita i ajudar el nostre company Josep Castanera a pujar les motxilles a la furgoneta.

A les 8:00h va arribar l’Ariadna amb la coca, sucs, xocolata, cacaolat… per poder fer un bon esmorzar i tot seguit vàrem recollir i netejar tot el terreny.

Sobre les 12:00 vàrem començar la caminada de retorn a l'institut. Es va fer molt llarga pel cansament acumulat i, una estona abans de les 15:00 h., vàrem arribar al nostre destí.

Inici

Intercanvi amb Damiaaninstituut d'Aarschot (Flandes-Bèlgica)

Aquest curs 2013-14 vam dur a terme aquesta activitat d'intercanvi amb l'alumnat de primer de batxillerat per tercera vegada. Com ja sabeu, es tracta de passar dues setmanes, repartides en dues tandes durant el curs, amb els alumnes i professors de l'Institut Damiaaninstituut d'Aarschot, una ciutat de tamany mitjà al cor de Flandes, Bèlgica. Es tracta d'una activitat molt interessant per conèixer noves cultures, posar en pràctica la llengua anglesa, aprendre costums i compartir el temps amb gent d'altres països. S'ofereix als alumnes de 1r de batxillerat, va començar fa tres cursos i ara s'està consolidant. Tot seguit us fem un resum de les activitats que va realitzar el grup flamenc durant la seva estada amb nosaltres del 19 al 26 d'octubre.

DISSABTE 19

El grup visitant va arribar a l'aeroport del Prat (Barcelona) sobre les dos de la tarda i tot seguit van fer una breu visita d'alguns dels llocs més emblemàtics de la ciutat com ara el port, on van dinar, les Rambles, el Barri gòtic, la Sagrada Família i el modernisme. Un cop acabada la ruta turística van sortir cap al Pont de Suert, on es van trobar amb els seus companys d'acollida sobre dos quarts de deu.

DIUMENGE 20

El diumenge va ser un dia de temps lliure amb els companys i les famílies d’acollida.

DILLUNS 21

A les 9 ens vam trobar a l’escola i alguns alumnes de primer de batxillerat (Anna Gordun, Guillem Monsó i Albert Masana) van fer una breu presentació en power point sobre Catalunya i l'Alta Ribagorça. Tot seguit vàrem fer un breu recorregut pel centre i, acompanyats del professor Jordi Masana, vam iniciar la visita de la nostra localitat. En primer lloc vam ser rebuts per l'alcalde de la vila, el senyor Albert Alins, a l'ajuntament. Posteriorment vam fer una volta pels llocs més significatius del poble (esglésies vella i nova, poble vell, barri d'ENHER, etc.) fins que va arribar l'hora d'anar al Centre de recuperació de la fauna, on vam poder gaudir dels animals que allí es conserven. La resta del temps, com tots els dies restants un cop concloses les activitats amb el centre, els alumnes el van passar amb els seus companys d'acollida, ja que això es el que més interessa quan es fa un intercanvi.

DIMARTS 22

Ens vam trobar a les nou a l’escola i el grup belga va sortir cap a la Vall de Boí acompanyats per les professores Núria Revés i Clara Feria. A les 20 vam començar la visita de les esglésies -Santa Maria i Sant Climent-i el poble de Taüll. En acabat el grup vam anar pel camí vell fins a Boí, on vam visitar l'església de Sant Joan i fer un petit descans abans de reprendre el camí cap a Erill on va acabar l'activitat amb la visita de l'església de Santa Eulàlia i del Centre d'interpretació del romànic. Tota l'activitat va estar guiada per l'Anna Monsó, guia de l'esmentat centre.

DIMECRES 23

A les nou vam sortir del centre cap al Congost de Mont-rebei. Aquest cop hi van participar tots els alumnes de primer que així ho van voler. Els professors acompanyants del nostre centre van ser Maria ferrer, Mario Mestre i Núria Casas. Cap a les deu vam iniciar la caminada cap al congost, on vam gaudir de les fantàstiques vistes així com de la Cova de la Colomera. Vam arribar fins a la nova passarel·la i les escales, que la majoria van passar tot i que calia tornar enrere. El grup belga va quedar francament impressionat pel que va veure.

DIJOUS 24

Aquest va ser un dia d'activitats al centre amb tots els alumnes de primer de batxillerat participants en l'intercanvi. A les 9 ens vam reunir per organitzar-les amb els alumnes. Finalment es van fer tres activitats de caire esportiu (lligueta de bàsquet, escalada al rocòdrom de l'institut i lligueta de futbito) i, prèviament, els alumnes belgues van haver de passar per un qüestionari per demostrar el que havien après amb nosaltres. Cap a les dos vam donar per acabades les activitats degut a l'esforç físic i el cansament d'uns quants dies que ja s'anava acumulant.

DIVENDRES 25

L'últim dia del grup belga amb nosaltres va consistir en una excursió pel Parc Nacional d'Aigües Tortes. A les nou el grup, acompanyat de la Maria Ferrer i el Borja Llàser, va sortir cap al parc. La caminada es va fer des de l'aparcament de La Farga fins al Llac Llebreta i el salt d'aigua de Sant Esperit. El dia va començar una mica ennuvolat però va aguantar, tot i que es va passar una mica de fred, especialment quan no es caminava. El paisatge estava, com cada tardor, simplement espectacular.

Al vespre vam organitzar el tradicional sopar de comiat en què van participar totes aquelles persones involucrades en l'intercanvi: alumnat, professorat i famílies. Cadascú va aportar el menjar i la beguda necessària. Hi va haver breus parlaments a càrrec de la directora del nostre centre, Ariadna Garcia, i del professorat i alumnat belga per cloure oficialment l'activitat.

DISSABTE 26

A les vuit del matí ens vàrem acomiadar del grup belga tot conscients que ens retrovarem el proper 29 de març a Aarschot.

Inici

Projecte formatiu: Activitat amb discapacitats al nostre centre

El dimecres 30 d'octubre vàrem rebre la visita d'un grup de discapacitats que va participar en una de les activitats relacionades amb el projecte formatiu Esport i medi natural per a tothom. Es tractava de fer un guiatge d'aquests 30 alumnes per la nostra àrea tot mostrant-los la seva diversitat natural. L'activitat va ser guiada per alumnes dels cicles formatius de les dues famílies que fem al centre: forestals i neu.

1r d'ESO a Lleida

El divendres 15 de novembre l'alumnat de 1r d'ESO es va desplaçar a Lleida per participar en una activitat organitzada pel departament d'expressió, en concret pel professor de la matèria de música Antonio Salvador. Es tractava d'assistir a una de les sessions anomenades Un te a la menta en què es fa una introducció a la música d'origen magrebí i la seva influència en la nostra cultura. Posteriorment tot el grup es va desplaçar al Parc de la Mitjana on se'ns va oferir una visita guiada de l'espai.

Màgia en anglès

El divendres 22 de novembre el nostre centre va rebre la visita de Jack Silva, un mag de Nova York afincat a Barcelona, que ens va fer una demostració de les seves habilitats. Es tractava d'una activitat organitzada pel departament de llengües estrangeres per practicar la comprensió i expressió oral en llengua anglesa i, per tant, les sessions van ser íntegrament en anglès. Hi van participar tots els alumnes de l'ESO i batxillerat del centre en cinc diferents sessions de 50 minuts adaptades a cada nivell.

Dues guanyadores del nostre centre als Premis "Anton Navarro"

El passat diumenge 1 de desembre es van lliurar els premis de la 23ª edició del Concurs Literari Intercomarcal Anton Navarro al cinema del Pont de Suert.

Felicitem les alumnes de 3r d'ESO del nostre institut, Íngrit Feixa i Ona Mestre, que van obtenir el segon i tercer premi respectivament en la seva categoria amb els relats Sempre amb tu, Pol i La butxaca de la bata.

Aquesta activitat l'organitzen el Consorci per a la Normalització Lingüística i els Consells comarcals del Pallars Jussà, Pallars Sobirà i l'Alta Ribagorça. Hi col·laboren el Parc Nacional d'Aigüestortes i Sant Maurici i l'Ajuntament del Pont de Suert.

L'Ona i l'ïngrit, primera i segona per l'esquerra respectivament