Projectes de centre

Projectes lingüístics

Des del departament de Llengües Estrangeres fa molts anys que es participa a diversos projectes per tal que els alumnes puguin millorar el seu us de l’anglès i el francès.

Intercanvis escolars amb un centre rural francès

Al llarg del curs 2009-2010 es van iniciar els contactes amb un centre francès de secundaria pera tal de fer un intercanvi amb els seus alumnes, al llarg d’una setmana a la primavera següent. Sembla ser que la professora de castellà del centre francès es nascuda al Vallès i està molt interessada en fer un intercanvi amb un centre de la nostra zona.

ORATOR: Yeats - Visions of a life

A la primavera de l’any 2007, per cinquena vegada, el Departament d’Educació de la Generalitat va premiar amb una borsa d’estudis a un grup d’una trentena d’alumnes de l’INS Can Planas.

El premi, dotat amb 27.300 €, els va estar atorgat per un treball que, el curs 05-06, van realitzar sobre poesia (YEATS, Visions of a life) i que s’inseria dins el projecte ORATOR per l’aprenentatge actiu d’idiomes.

Gràcies a haver aconseguit guanyar aquest concurs, els autors, estudiants de primer de Batxillerat –tots ells de 16 anys-, van viatjar al nord oest d’Irlanda, acompanyats per dues professores de l'institut el mes de setembre de 2006. Van passar dues setmanes a Castlebar, al Comtat de Mayo, practicant l’anglès i realitzant diferents activitats d’aprenentatge, culturals, lúdiques i esportives. Aquest premi va permetre afavorir la seva maduresa lingüística i personal, i un important intercanvi cultural.

Aquesta era la cinquena vegada que l’INS CAN PLANAS es presentava a la convocatòria del concurs i guanyava la borsa d’estudis pels seus alumnes.

Centre de Recursos de Llengües Estrangeres