Material per a l'alumnat

50  Parla de gràfiques
a b

Bon dia mates
Avui molta informació es dóna per mitjà de gràfiques. Cal, doncs, saber llegir i parlar d'aquestes gràfiques amb agilitat. Aquesta unitat està dedicada a aprendre a parlar de gràfiques.

Explica el que veus

A continuació, hi ha quatre gràfiques. Mira-les atentament i per a cada una fes el que s'indica.

Explica el que veus

1. La gràfica 1 relaciona minuts transcorreguts en la primera part d'un partit de futbol i els gols de l'equip local. Redacta en forma periodística el que veus a la gràfica. Fes una gràfica equivalent al primer temps d'un partit de bàsquet que tu mateix t'has d'inventar.
  2. La gràfica 2 relaciona anys amb l'evolució del nombre d'alumnes en una escola A (traç fi) i en una escola B (traç gruixut). Redacta el que veus en aquesta informació.
  3. La gràfica 3 relaciona dies del mes i diners d'una persona. Redacta el que dedueixes del que veus. Fes-ne interpretacions.
  4. La gràfica 4 relaciona preus de cost i preus de venda en un magatzem A (traç fi) i en un magatzem B (traç gruixut). Redacta el que veus en aquestes gràfiques. A quin lloc aniries a comprar?