Material per a l'alumnat

[Crèdit 2]
 
 
 
50  Parla de gràfiques
a b
 
Bon dia mates
Fes el gràfic tu mateix

Dibuixa uns eixos en un paper mil·limetrat. Marca a l'eix horitzontal el temps en minuts (cada centímetre un minut) i a l'eix vertical les distàncies des de la sortida en metres (cada centímetre 50 metres). Llegeix atentament la narració següent corresponent a la carrera de quatre cavalls Rac, Rec, Ric i Roc des que surten fins que acaba la carrera del quilòmetre. Hauràs de fer les gràfiques de les curses dels quatre cavalls:

"Des que ha començat la carrera, s'ha vist que en Rac anava davant del Rec, aquest passava al Ric i aquest al Roc. Això ha durat fins al minut 1 en què, incomprensiblement i a 300 m de la sortida, en Roc ha fet mitja volta i ha tornat cap a la sortida on s'ha quedat parat mentre el seu genet plorava de ràbia. Ha esta aleshores quan durant un minut en Ric ha anat davant del Rac i el Rec, però de nou en el minut 2 en Rac s'ha posat al davant quan just faltaven 500 metres i així ha acabat la carrera guanyador amb 4 minuts. En Rec ha estat el segon amb 6 minuts i en Ric el tercer amb 10 minuts".

Recorda
Les gràfiques relacionen dues coses variables i ens ajuden a entendre el que ha passat. A cada valor de l'eix horitzontal, li correspon un únic valor de l'eix vertical.

Problemes

  1. Mira les gràfiques 1, 2, 3 i 4, i canvia les paraules gols, alumnes, pessetes i pessetes dels eixos verticals per altres conceptes. Reinterpreta les gràfiques a la vista de les noves relacions expressades.
  2. Fes la gràfica en què es relacionin les hores del dia amb la distància a què et trobes de casa teva.
  3. Fes la gràfica en què es relacionin les hores del dia amb l'estat de felicitat en què et trobes a cada moment puntuant de 0 a 10. Què passa a l'hora de "mates"?
Més coses

  1. Fes una redacció en què s'expliqui una carrera de 10 km entre dos cotxes. Passa la redacció a un company/a que n'haurà de fer la gràfica i tu fes la gràfica de la seva redacció