
|
Una fórmula si us plau
Generalitzant el procés.
- I si fos P2-12P=49? Quant representa el valor de P?
Fes el gràfic amb els negatius corresponents i els costats negatius, prescindint de significat.
- I si fos P2-12P+49=0? Podríem fer la trampeta de considerar l'àrea negativa.
- Imagina aleshores que l'equació és x2+bx+c=0. Si repetim el procés amb les lletres, constata que el diagrama de l'equació porta a l'expressió equivalent següent:
- Ara pots constatar què passaria si x2 tingués un coeficient a.
Recorda
Els mètodes de resolució de situacions de SEGON GRAU poden ser geomètrics, basats en una interpretació d'àrees. Si l'equació és ax2+bx+c=0, aleshores
|
Problemes
- Resol aproximadament pel mètode àrab les equacions següents:
- x2+6x-50=0
- x2+12x-700=0
- x2-14x+4=0
- 2x2-3x-4=0
- La longitud d'un rectangle fa 3 dm més que d'ample. Busca les dimensions sabent que l'àrea té 460 dm2.
Més coses
Busca problemes físics, econòmics o geomètrics on apareguin situacions de segon grau. Explica quan tenim necessitat de resoldre les equacions.
|