
|
- Implementa el següent algorisme:
- Entra 2, 3
- Selecciona els píxels que estan activats
- Determina les coordenades (x,y)
- X <- x+2
- Y <- y+3
- Activa els píxels de localització (X,Y)
- Desactiva els píxels de localització (X,Y)
- Fi de l'algorisme
- Genera i implementa els corresponents algorismes per la reflexió, rotació i reducció.
Recorda
Una translació mou un objecte d'un lloc a un altre sense alterar la seva forma, mida i orientació.
Una reflexió o simetria, a través d'un eix, ens proporciona la imatge virtual de l'objecte per un mirall situat en la posició de l'eix.
Una rotació d'un objecte és el moviment circular de l'objecte al voltant d'un punt.
Un píxel és la superfície més petita que representa un punt en una pantalla gràfica.
|
Problemes
- Descriu l'algorisme per produir aquest efecte "finestra" en la pantalla d'un ordinador.

- Indica en quines transformacions podem moure una figura:
- 4 unitats a la dreta.
- 2 unitats cap a dalt.
- Dóna la seqüència de transformacions que canvien el rectangle de vèrtexs (1,1), (2,1), (2,3) i (1,3) en el rectangle de vèrtexs (3,-1), (3.5,-1), (3.5,3) i (3,3).
Més coses
Produeix un guió per a un videojoc i implementa'l en un ordinador. Indica la seqüenciació de pantalles quadriculades i els moviments corresponents.
|