Inici / Recursos complementaris / Enllaços d'interès
Enllaços d'interès

Documents de la Guerra del Francès a l’Arxiu Nacional de Catalunya
Dossier temàtic de la guerra del francès, amb un recull de documents digitalitzats de diversos fons dipositats a l’Arxiu Nacional de Catalunya.

Línies de recerca sobre la Guerra del Francès
Línies de recerca sobre la Guerra del Francès, oferint la possibilitat de tutories virtuals per als alumnes de batxillerat que facin el treball de recerca sobre aquest tema.

Materials sobre la Guerra del Francès
Dins la web de J. Buxadera, la Buxaweb, hi ha un recull important de recursos i materials sobre Història de Catalunya: resums, vocabulari, personatges, cronologia, recursos bibliogràfics i filmogràfics, enllaços, etc, amb un apartat dedicat a la Guerra del Francès.

Recursos sobre la Guerra del Francès
Dins la web de recursos d’internet per les Ciències Socials d’A. Guiu, hi ha recursos diversos relatius a l’època.

Recursos TIC sobre la Guerra del Francès
Dins la web de recursos TIC per les Ciències Socials de J. Dolcet, hi ha recursos diversos relatius a l’època.

Hiperenciclopèdia
Hiperenciclopèdia del Grup Enciclopèdia Catalana, amb l’entrada de la Guerra del Francès, que inclou altres entrades relacionades.

Descobrir el passat a l’Arxiu Històric
Enllaç amb l’audiovisual “Descobrir el passat a l’Arxiu Històric”: l’alumnat de l’IES Antoni Torroja de Cervera aprèn a reconstruir la història local a partir de fonts d’arxiu i fonts orals. El vídeo està digitalitzat i es pot visualitzar des de l’edu3tv.

La Guerra del Francès, un mitjà per a la investigació de la història
Fitxa bibliogràfica del vídeo “La Guerra del Francès, un mitjà per a la investigació de la història”, que narra una experiència de recerca històrica a l’Arxiu Comarcal de Cervera, sobre el tema de la Guerra del Francès. Disponible a la majoria de CRP’s. Està pendent de digitalització.

Base documental d’Història contemporània de Catalunya
Base documental d’Història contemporània de Catalunya, fruit d’una llicència d’estudis. Per cada etapa històrica, hi ha diversos documents. A l’apartat de la Guerra del Francès hi ha un recull de fonts documentals primàries de temàtiques diverses (cultura, economia, política, societat...). També hi ha el llistat dels governs de l’època, fonts estadístiques, biografies i enllaços.

Materials didàctics sobre arxius locals
Pàgina de M. Calzada, fruit d’una llicència d’estudis, sobre materials didàctics relacionats amb arxius locals (comarcals i municipals) de Catalunya. Hi ha experiències didàctiques sobre el tema de la Guerra del Francès als arxius comarcals de la Bisbal i de Cervera.

Històries de Catalunya: Violència
Capítol de la sèrie de TV3 “Històries de Catalunya”, titulat Violència, que presenta les vivències quotidianes durant tres períodes conflictius de la història de Catalunya: la guerra dels remences, la Guerra del Francès i la guerra civil. L’apartat de la Guerra del Francès està basat en el diari personal de Josep Mas, de Molins de Rei. El vídeo està digitalitzat i es pot visualitzar des de l’edu3tv.

Memòria de Catalunya
Capítol de la sèrie de TV3 “Memòria de Catalunya”, titulat De la Guerra del Francès a la restauració. Està dedicat a la Catalunya del segle XIX, des de la Guerra del Francès fins a la restauració monàrquica (1875). El vídeo està digitalitzat i es pot visualitzar des de l’edu3tv.

Cercador dels recursos bibliogràfics i videogràfics
Cercador dels recursos bibliogràfics i videogràfics disponibles en els Centres de Recursos Pedagògics. Hi ha diverses entrades per “la Guerra del Francès”, “guerra de la independència”, “miquelets”, “Baró de Maldà”, etc, que corresponen a materials videogràfics o bibliogràfics diversos.

Festa del Timbaler del Bruc
Web sobre la festa del timbaler del Bruc, que se celebra anualment a El Bruc (Anoia), al voltant de la qual s’ofereixen xerrades, cinema, conferències, exposicions, espectacles i actes lúdics.

Guerra de la Independència
Web anomenada “Guerra de la Independencia” (castellà), amb resums d’història, cronologies, mapes, articles de temàtica diversa entorn de la guerra, transcripció d’alguns documents originals i un recull de recursos bibliogràfics i d’internet.

Històries de Catalunya
Web de la sèrie de TV3 “Històries de Catalunya”, amb informació sobre la Guerra del Francès i els capítols de la sèrie que hi estan relacionats. Cal recordar que per un conveni amb TV3 els capítols de la sèrie estan disponibles des de l’edu3tv.

Fòrum de les guerres napoleòniques i carlines
Fòrum de les guerres napoleòniques i carlines (castellà), centrat en el conflicte bèl·lic (batalles, armament, personatges...) i amb alguns recursos.

Didàctica de la història
Web centrada en la didàctica de la història (castellà), amb recursos per a l’aula (resums, esquemes, enllaços, qüestionaris, etc) per al període estudiat.

Webs sobre Napoleó en anglès i francès:

Portada     Crèdits del web     Mapa Web