ÍNDEX

TASCA

PROCÉS

AVALUACIÓ

CONCLUSIÓ

CRÈDITS

GUIA DIDÀCTICA

Aquesta WebQuest ha estat creada per al cicle superior d'Educació Primària, primer cicle d'ESO.

D’acord amb el decret 142 i 143/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix el curriculum de la LOE, la WQ aborda les següents competències:



1. Competències transversals

Competència comunicativa lingüística i audiovisual.

Capacitació per a la construcció del discurs propi de cada àmbit científic a partir de
les competències lingüístiques: descriure, narrar, explicar, interpretar, justificar i
argumentar.
Capacitació per a comunicar, oralment i per escrit, el pensament i el coneixement.
Coneixement i ús adequat del vocabulari propi de cada ciència.

Competència cultural i artística. Coneixement i valoració de les manifestacions artístiques.
Desenvolupament del sentit estètic.

2. Competències metodològiques.

Tractament de la informació i competència digital.

Recerca, selecció, organització i interpretació de la informació a partir de fonts diverses, especialment del suport digital.
Capacitació per a distingir entre informacions rellevants i anecdòtiques i entre informacions objectives i subjectives i per tant, la intencionalitat dels missatges.
Contrastació de la informació a partir de fonts diverses i de la seva comparació per al desenvolupament del pensament crític.

Competència matemàtica
Utilització dels nombres i el càlcul en contextos pràctics per dibuixar, mesurar i calcular.
Ús de tècniques de representació geomètrica per projectar formes dels objectes i els espais.
Utilització de sistemes convencionals de representació espacial ( mapes i banderes) per obtenir o comunicar informació.
Interpretació i presentació d’informació a partir de taules, gràfics i quadres estadístics.

Aprendre a aprendre
Plantejament de preguntes per la resolució de problemes: què?, quan?, on?, com? per què? ....
Desenvolupament d’estratègies per a buscar, organitzar, recuperar, comprendre i interpretar la informació (resums, esquemes, taules de dades estadístiques...).
Desenvolupament d’estratègies de regulació i autoregulació, per aprendre a millorar i per saber comunicar el que s’ha après.


3. Les relatives al desenvolupament personal.

Desenvolupament i afirmació de la identitat personal, actitud oberta, flexible, autònoma i de compromís vers els altres

Capacitació d’estratègies de planificació i execució en les tasques quotidianes.
Capacitació per a la presa de decisions a partir de la reflexió.
Desenvolupament de la iniciativa personal i voluntat d’actuar.
Capacitació per a la reflexió sobre l’acció i fer propostes per a la millora.

ORGANITZACIÓ I TEMPORITZACIÓ DE LES SESSIONS DE TREBALL

ACTIVITAT 1:

L’objectiu de l’activitat és que coneguin els IDH i les dadesque cada país té en relació a aquest. Que valorin, interpretin, calculin per arribar a fer-se una idea global de la situació mundial.

Durada: de 4 a 6 h.

ACTIVITAT 2:

L'objectiu de l'activitat és que realitzin càlculs amb el colors de les banderes i els relacionin amb valors dels IDH de diferents paisos del món.

Durada: de 2 a 3 h.

ACTIVITAT 3:

L'objectiu de l'activitat és que realitzin una presentació digital per tal de sensibilitzar a la resta de la comunitat.

Durada: de 4 a 6 h.


En totes les sessions també tenen com objetius el treball col·laboratiu, l'organització de les feines, el repartiment de tasques, etc

AVALUACIÓ

La rúbrica d’avaluació contempla diferents aspectes: la adeqüació i realització de les activitats, el treball en grup i la realització dels rols que cada component te dins del seu grup.

El/la professor/a haurà de fer una important tasca d’observació per poder obtenir indicadors d’avaluació individual.

Al final del treball és convenient dedicar una sessió per a l’avaluació grupal (auto i hetero-avaluació) a partir de les rúbriques anteriorment esmentades.

RECURSOS

Enllaços que apareixen al llarg de la WQ

http://ca.wikipedia.org/wiki/Categoria:Geografia

http://devdata.worldbank.org/atlas-mdg/es/

http://shaheeilyas.com/flags/

http://www.xtec.cat/crp-garraf/webtastetstic/powerpoint97.pdf

http://168.96.200.17/ar/E/index.htm#

http://168.96.200.17/ar/E/pdf/indicadores.pdf (Arxiu 9)

Dades actualitzades (Arxiu 9)


Currículum i organització:

http://phobos.xtec.cat/edubib/intranet/

PER A CONTACTAR: Podeu fer arribar comentaris, idees o suggeriments sobre aquesta WQ a: Enrique Castro Ferro jcastro2@xtec.cat i Àlex Font i Bonastre afont@xtec.cat

enrera