Aquesta
WebQuest ha estat creada per al cicle superior d'Educació Primària, primer cicle d'ESO. D’acord
amb el decret 142 i 143/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix el curriculum
de la LOE, la WQ aborda les següents competències: 1. Competències transversals
Competència comunicativa lingüística i audiovisual. Capacitació per a la construcció del discurs propi de cada àmbit científic a partir de les competències lingüístiques: descriure, narrar, explicar, interpretar, justificar i argumentar. Capacitació per a comunicar, oralment i per escrit, el pensament i el coneixement. Coneixement i ús adequat del vocabulari propi de cada ciència. Competència cultural i artística. Coneixement i valoració de les manifestacions artístiques. Desenvolupament del sentit estètic. 2. Competències metodològiques. Tractament de la informació i competència digital. Recerca, selecció, organització i interpretació de la informació a
partir de fonts diverses, especialment del suport digital. Capacitació per a distingir entre informacions rellevants i anecdòtiques i entre informacions objectives i subjectives i per tant, la intencionalitat dels missatges. Contrastació de la informació a partir de fonts diverses i de la seva comparació per al desenvolupament del pensament crític. Competència matemàtica Utilització dels nombres i el càlcul en contextos pràctics per dibuixar, mesurar i calcular. Ús de tècniques de representació geomètrica per projectar formes dels objectes i els espais. Utilització de sistemes convencionals de representació espacial ( mapes i banderes) per obtenir o comunicar informació. Interpretació i presentació d’informació a partir de taules, gràfics i quadres estadístics. Aprendre a aprendre Plantejament de preguntes per la resolució de problemes: què?, quan?, on?, com? per què? .... Desenvolupament d’estratègies per a buscar, organitzar, recuperar, comprendre i interpretar la informació (resums, esquemes, taules de dades estadístiques...). Desenvolupament d’estratègies de regulació i autoregulació, per aprendre a millorar i per saber comunicar el que s’ha après. 3. Les relatives al desenvolupament personal. Desenvolupament i afirmació de la identitat personal, actitud oberta, flexible, autònoma i de compromís vers els altres Capacitació d’estratègies de planificació i execució en les tasques quotidianes. Capacitació per a la presa de decisions a partir de la reflexió. Desenvolupament de la iniciativa personal i voluntat d’actuar. Capacitació per a la reflexió sobre l’acció i fer propostes per a la millora. ORGANITZACIÓ
I TEMPORITZACIÓ DE LES SESSIONS DE TREBALL ACTIVITAT
1: L’objectiu
de l’activitat és que coneguin els IDH i les dadesque cada país
té en relació a aquest. Que valorin, interpretin, calculin per arribar
a fer-se una idea global de la situació mundial. Durada: de 4 a 6 h. ACTIVITAT
2: L'objectiu de l'activitat és que realitzin càlculs amb el colors de les banderes i els relacionin amb valors dels IDH de diferents paisos del món. Durada: de 2 a 3 h. ACTIVITAT
3: L'objectiu de l'activitat és que realitzin una presentació digital per tal de sensibilitzar a la resta de la comunitat. AVALUACIÓ La
rúbrica d’avaluació contempla diferents aspectes: la adeqüació i realització de les activitats, el treball en grup i la realització dels rols que cada component te dins del seu grup. El/la
professor/a haurà de fer una important tasca d’observació per poder
obtenir indicadors d’avaluació individual. Al
final del treball és convenient dedicar una sessió per a l’avaluació
grupal (auto i hetero-avaluació) a partir de les rúbriques anteriorment
esmentades. RECURSOS Enllaços
que apareixen al llarg de la WQ http://ca.wikipedia.org/wiki/Categoria:Geografia http://devdata.worldbank.org/atlas-mdg/es/ http://www.xtec.cat/crp-garraf/webtastetstic/powerpoint97.pdf http://168.96.200.17/ar/E/index.htm# http://168.96.200.17/ar/E/pdf/indicadores.pdf (Arxiu 9) Currículum i organització: http://phobos.xtec.cat/edubib/intranet/
PER A
CONTACTAR: Podeu fer arribar comentaris,
idees o suggeriments sobre aquesta WQ a: Enrique Castro Ferro jcastro2@xtec.cat i Àlex Font i Bonastre afont@xtec.cat |