Recursos Educatius | |
Recursos per matèries | |
Consciència fonològica | |
Elaboració d'un programa per al desenvolupament de la consciència fonològica: el conte com a eina d'abordatge integral i integrador. Llicència d'estudis de Coia Valls | El treball consta d'una introducció on sexplica laplicació del material. Unes històries rimades, que presenten els personatges principals, nou contes i deu guies didàctiques que ofereixen recursos, exercicis, activitats i suggeriments a lensenyant per optimitzar el treball del conte. |
Primer conte publicat de la sèrie de consciència fonològica: Marea de lletres que maregen de Coia Valls, Col. Sopa de llibres de l'Ed. Barcanova |
Heu pensat mai que les lletres poden fer i desfer quan juguen sense que ningú les molesti? Vet aquí que un dia lhabitació den Liu, un
noiet de sis anys i força trapella, va quedar convertida en un
gran bassal. |
Material per treballar la consciència fonològica a partir de fonemes | Pel grup de treball de trastorns de llenguatge del CREDA Tarragona |
L'adquisició de la lectura en el nen sord: cal saber "parlar" per poder llegir? LLicència d'estudis d'Enriqueta Garriga | El treball consta de dos documents: un amb la fonamentació teòrica i laltre amb una aplicació pràctica. La part teòrica, amb 80 pàgines conté, per una banda, un resum on sexposa el què sentén per consciència fonològica i el seu paper fonamental en laprenentatge de la lectura; per laltra, un altre resum descrivint com els alumnes sords accedeixen a la lectura i com es pot desenvolupar la consciència fonològica quan la via acústica està alterada; finalment, es fa una breu descripció de labordatge de la llengua escrita en diferents centres educatius. |
Quadres resum d'activitats de Mercè Peroliu a partir del treball d'E. Garriga | Conjunt de materials per treballar la consciència fonològica, pensats per a ser utilitzats amb alumnes d'Educació Infantil, 1er. cicle d'Educació Primària, alumnes amb trastorn de llenguatge i altres... |
Audició, Fonologia i Logopèdia | |
Vocabulari, Lèxic | |
Conjugació
verbal |
Conjugació verbal de totes les formes que pot tenir un verb: temps, modes, persones i nombres |
BAL La BAL pretén fer amè i divertit l'aprenentatge de la llengua als alumnes dels cicles educatius que van des del cicle superior de primària fins al segon cicle d'ESO, a través de diferents tipus de jocs lingüístics i de totes les possibilitats que el món multimèdia ens ofereix. |
|
Estructuració de frases | |
Quídam,
programa informàtic que requereix instal·lació
|
|
Recursos
didàctics i materials d'estructuració de llenguatge, per a
la seva aplicació-distribució TIC. Llicència d'estudis
de Margarita Fortuny Entreu amb el vostre nom. Optimitzat per iexplore. |
Projecte pensat per a l'alumnat que necessita recursos especials en l'adquisició del llenguatge. Centrat en l'elaboració de material de llengua i destructuració de llenguatge per facilitar i fer possible la comunicació a nivell receptiu i expressiu i la producció a nivell oral i escrit. Els treballs es poden trobar íntegrament al web. També la guia descriptiva i didàctica dels materials. Hi ha recursos i material didàctic en suport paper. |
Narració | |
Recurs que treballa la comprensió i expressió oral aprofitant un material tant atractiu pels nens com són les cançons infantils. |
|
Escolta i llegeix poemes classificats per temes |
|
Per escoltar, llegir i comprendre contes preparats amb sistemes augmentatius i alternatius de comunicació |
|
Web interactiu amb contes (en català, aranès i anglès) i tallers de dibuix, de retall i composició i d'il·lustració de contes). Un blog recull opinions i col·laboracions |
|
Quatre blocs d'endevinalles amb enginy per llegir, escoltar i jugar |
|
Aquí podràs veure pel·lícules que han preparat nens i nenes com tu. Primer han decidit un protagonista. Després n'han explicat coses. Més tard han imaginat que li va passar un dia. I, al final, com es va acabar la història. |
|
Activitat de lectura eficaç seqüènciada per dificultad que treballa la ginmàstica visual, l'atenció visual, la velocitat lectora, la memòria i la comprensió lectora |
|
Per treballar habilitats lectores amb exercicis de memòria visual, fixació de la vista o reconeixement, presentats duna manera lúdica. Hi ha activitats estructurades per graus de dificultat. |
|
Còmics | |
Tires còmiques amb personatges que es poden modificar |
|
|
Una manera senzilla de fer còmics |
Recursos per etapes | |
petits passos
|
|