Adreça web de la pàgina principal de recursos TIC a l'àrea de música http://www.xtec.net/formaciotic/presentacions/musica/

Índex:
Descàrrega del fitxer
Versió imprimible (EI i PRI)

Educació Primària

Aplicacions instructives

Escolta'm: C. López. Una MUD. Molt bona per saber com estan fets els instruments i els sents tocar força bé. Hi ha un "escolta" i un "avalua't". Hi ha enllaç cap a la primavera de Vivaldi on se sent la música dividida en cinc parts i amb petit vídeo. Una altre enllaç per anar al cibercançoner d'abans. Enllaç a Diccionari de la Música Clássica per veure fotos i vida dels compositors. Enllaç al diccionari de conceptes musicals de la Cristina Fuertes.

Mozart. Una MUD. Molt bé. El so és real. Hi ha la biografia molt amplia i es pot anar a cercar directament el què vols. Els jocs estan molt bé. Explica l'argument de l'òpera "La flauta màgica" sense exemples musicals.

Stravinski: Una MUD. Vida i obra molt complerta. Explica l'argument dels contes de "Petrushka" i "Història d'un soldat".L'ocell de foc es presenta en vídeo i s'ha d'anar llegint dividit en tres escenes mentre sona la música. Jocs: joc de l'ocell de foc. preguntes molt bones sobre l'ocell de foc de Stravinski . Altres jocs de "marcianitos", joc de princeses, jocs instruments difícil de fer. Preguntes molt bones de les tres peces d'Stravinski.. Molt bé.

Activitats JClic

Les quatre estacions d'Antonio Vivaldi

Així sona...

Carnaval dels animals

Altres

Activitats JClic

Títol

Nivell

Instruments i jugarolls musicals de les Pitiüses

Giuseppe Verdi

Musicón

ca eu

ep

Anàlisi i reproducció d'estructures rítmiques

Els instruments de percussió Orff

ca es eu gl

La Patum de Berga

La Sardana a l'Escola

La flauta Màgica

La cobla

Britten

ca es eu

Activitats de ritme

ep eso

Activitats de música per a educació infantil

ei ep

Activitats de música per a primària i ESO

ca es gl

En Pere i el llop

ca es eu

ei ep

La música i l'ordinador

Miniunitats didàctiques http://www.edu365.com/primaria/muds/musica/index.htm

• Les notes de l'espai: Es una MUD.Núria Vinyals. Presenta les notes dels espais i pots fer una melodia amb elles. Poc contingut i s’hauria de fer en tot cas junt amb la MUD següent. Hi ha un avalua't d'una sola activitat i un practica amb diferents activitats.
  • L'edifici de les notes a les línies: MUD igual que l'anterior. Vigilar la grafia de les notes agudes.
  • La gralla i el tabal: Enfocat als castells humans. Se senten les músiques del "Toc d'aleta", "els bastonets", els "gegants", "la Patum", "els diables", i "els castellers" Explica com és la gralla i el tabal.
  • Diapassó: Està bé per saber què és, descripció, explica l'escala musical, pots composar i pots sentir l'acord de FA alhora.
  • Concerto Grosso: Mercè Domeque. Va explicant el concerto grosso mentre s'escolta el 2on moviment del 2on concert de Brandemburg de Bach. Musicograma del primer moviment . Està molt bé després fa un qüestionari per l'alumne molt bo. Millor per secundària. Algunes activitats es poden fer a cicle superior de primària.
  • Guitarra elèctrica: Està bé per conèixer diferents estils de música. I hi ha també una descripció de l'estil, quan va néixer, etc. i un petit qüestionari dins del Museu un pèl difícil. Molt bo.

Portal Edu365.com | Primària | Música

• Enciclopèdia musical : Has de ser usuari de XTEC. Està bé. Pots trobar paraules tècniques, compositors, instruments, alguna imatge, etc.
  • Els instruments d'orquestra: Làmines de dibuixos tocant un instrument i els pots pintar, jocs de trobar diferències, puzzles de les làmines, respon i encerta. Dictat de melodies, endevina l'instrument, etc. El so no és molt bo.
  • Crestomatia de cançons catalanes: De Joaquim Maideu. Es troben totes les cançons tradicionals catalanes alfabèticament i per primers hemistiquis. Es pot veure la partitura i sentir el so.
  • Sidoku: Sidokus musicals. Es fa poc treball musical. Mots encreuats.
  • Propostes de mùsica: El so és midi bastant dolent i enllaça amb pàgines de cercadors musicals
  • Mètode de flauta: Molt complert. Amb explicació pels mestres. Repertori interessant i molt ampli amb partitura i so real i midi bo. I enllaços a altres pàgines d'interès.
  • Vídeos:
    • Fem dansa: 5 minuts. Pel grup sac de danses. És explicatiu per a professors de la importància de la dansa a l’escola.
    • L’òpera: 30 minuts. Explica el naixement del Teatre del Liceu. Explica què fa cada un dels personatges que intervé en la producció d’una òpera i després es veu un fragment de l’òpera Fedora