Adreça web de la pàgina principal de recursos TIC a l'àrea de música http://www.xtec.net/formaciotic/presentacions/musica/
   
Índex:
Descàrrega del fitxer
Versió imprimible (ESO)

 

  Educació Secundària
  Aplicacions instructives
   
  Petita música nocturna de Mozart: Es una MUD. Cristina Fuertes. Hi ha un musicograma per cada temps, i va seguint la partitura. En el practica es pot anar saltant d’exercici en exercici, sense haver d’acabar-los. En l’Avalua’thi ha 5 qüestionaris tipus test de preguntes teòriques i d’audició. Molt bé per segon cicle de secundària.
 
   
  La veu: Es una MUD. Presenta totes les tessitures amb obres de música clàssica identificades. El practica només és per comprovar la teva tessitura. L’avalua’t està bé perquè identifiques les veus amb els personatges. Interminable. Molt bé
 
   
  Concerto Grosso: Mercè Domeque. Va explicant el concerto grosso mentre s'escolta el 2on moviment del 2on concert de Brandemburg de Bach. Musicograma del primer moviment . Està molt bé després fa un qüestionari per l'alumne molt bo. Algunes activitats es poden fer a cicle superior de primària.
 
   
  Stravinski: Una MUD. Vida i obra molt complerta. Explica l'argument dels contes de "Petrushka" i "Història d'un soldat".L'ocell de foc es presenta en video i s'ha d'anar llegint dividit en tres escenes mentre sona la música. Jocs: joc de l'ocell de foc. preguntes molt bones sobre l'ocell de foc de Stravinski . Altres jocs de “marcianitos”, joc de princeses,jocs instruments difícil de fer. Preguntes molt bones de les tres peces d'Stravinski.. Molt bé
 
   
  Activitats JClic
 

Britten

Miren Garralda. Molt bona per totes les edats. Treballa tots els instruments de l'orquestra i el so és bo.

 

La cobla

Salvador Perés i Universitat de Girona. Molt bé a tots nivells. El so és molt bo i et fa conèixer molt bé els instruments, els sons i la composició de la cobla, amb informació de tots els instruments.

 

La història del so gravat

Molt bo per a secundària. Informatiu sobre la història del so, personatges que hi han tingut a veure. Gramòfon, discos, etc.

   
 
 

Simfonia nº 9 El nou món de Dvorak. http://www.edu365.cat/eso/muds/musica/

Vídeo de dibuixos animats seguint la música, i apareixent el dibuix de cada instrument que sona, i va avançant l’esquema musicograma i alguna informació en anglès i en algun moviment la partitura del tema que sona. Hi ha activitats en anglès , algunes bones de preguntes, altres no les entenc i altres són d’audició. Molt bo.

   
Altres
   
  Miniunitats didàctiques http://www.edu365.cat/eso/muds/musica/
   
 
  • MP3: Una MUD. Informació sobre què és l’MP3. El practica és una activtat per descarregar-te un programa codex per passar un CD a format mp3. I l’Avalua’t són preguntes sobre la informació d’abans. Bé però curtet.
  • El piano: és una MUD. Presenta el piano i les parts que té. Tots els sons son MIDI. Hi ha un“avalua’t”, un “pràctica”, i es pot tocar el piano amb el teclat de l’ordinador. Més adient per Primària.
  • La Traviata.
  • Mozart. Una MUD. Molt bé. El so és real. Hi ha la biografia molt amplia i es pot anar a cercar directament el què vols. Els jocs estan molt bé. Explica l'argument de l'òpera "La flauta màgica" sense exemples musicals.
  • La gralla i el tabal: Enfocat als castells humans. Se senten les músiques del "Toc d'aleta", "els bastonets", els "gegants", "la Patum", "els diables", i "els castellers" Explica com és la gralla i el tabal.
  • Diapassó: Està bé per saber què és, descripció, explica l'escala musical, pots composar i pots sentir l'acord de FA alhora.
  • Guitarra elèctrica: Està bé per conèixer diferents estils de música. I hi ha també una descripció de l'estil, quan va néixer, etc. i un petit qüestionari dins del Museu un pèl difícil. Molt bo.
   
  Portal Edu365.com | ESO | Música
 
   
 
 

Enciclopèdia musical : Has de ser usuari de XTEC. Està bé. Pots trobar paraules tècniques, compositors, instruments, alguna imatge, etc.

Conjunt instrumental: http://www.xtec.cat/~plopez14/aulamusica/aula/conjunt/index.htm

  • Tècnica instrumental: explica amb esquemes com es toquen els instruments orff.
    Sessions instrumentals: hi ha 3 o 4 sessions preparades per ensenyar cançons diferents.
  • Pedagogia: són indicacions pels professors.
  • Classificació d’instruments: idiòfons i membranòfons.
  • Aula virtual:
    • Flauta de bec: melodies i esquemes de digitació.
    • Conjunt instrumental (pàgina vista abans).
    • Mira mira: partitures amb midi i mp3.
    • Coral: cançons a veus amb partitura i esquemes d’aparell fonador.
    • Elements de la partitura: en plan diccionari.
    • Introducció a l’harmonia: teoria per temes i harmonia per temes. Avaluació teòrica i auditiva. Molt bé per 1er cicle de grau mitjà o batxillerat.
    • Instruments d’orquestra: es veuen els instruments classificats per famílies. En els de corda es pot sentir un fragment.

Música i literatura:

  • 1. Winterreise:
    • Biografies escriptors, literats, pintors i compositors.
    • Vocabulari: fuga ( no pots entrar), schubertíades (amb links cap a compositors, winterreise, text, poetes), tonalitats menors ( no pots entrar), lied:
    • Audicions:
      • El gran vals brillant en mib M-- Explicació, guia d’audició 5 minuts i obres.
      • Idil.li de Sigfried-el mateix, però la guia dura només 50 segons
      • Júpiter de Holst - Explicació, estructura i història lligada a l’himne de Gal.les.
      • Para Elisa de Beethoven - Només explicació.
    • Text lieder: Textos de lieds ordenats per literats i amb la traducció.
    • Music midi files
    • Instruments: Veu i piano
    • Bibliografía
    • Links
  • 2. Lieders, biografies, instruments (acordió, kora i bombo), himnes, lieders, formes i gèneres (Himne, landler, polca, singspiel i vals) , compositors i audicions d’abans.
    • Kids: El flautista d’Hamelin: Tres melodies : La primera és un Wav de piano i clarinet d’una melodia de Schubert , una altra d’orgue popular alemanya i una altra de piano digital i clarinet digital de Wolf.

Teledmus: Cristina Fuertes. Cançons populars d’Europa: Partitura, anàlisi , lletra, midi pianistic d’unes 5 cançons per país. Vocabulari sonor musical (està bé) . També et permet entrar a RTEE (Xarxa Telemàtica Europea per a l'Educació, en anglès)

Els trobadors catalans : Molt bona per explicacions, molt textos. No hi ha música.

Sidokus: Sidokus musicals. Es fa poc treball musical. Mots encreuats.

·Vídeos:

  • Compàs i ritme: 20 minuts . Treballa el reconeixement dels compassos amb música moderna. No està malament
  • El gran teatre del Liceu: 15 minuts. Explicacom és el teatre, una mica d’història i explica una mica l’òpera i es veuen interpretats petits fragments d’òpera.
  • El lutier: 5 minuts. Un luthier ens explica la seva feina. El vídeo és una mica estressant.
  • El micròfon: 3 minuts i mig. Història, Exploració i Explicació física. Molt bé.
  • El palau de la música catalana: 12 minuts. Art modernista, història, però sobretot explicació dels detalls de les façanes i l’interior. Molt bé.
  • Els instruments de corda fregada: 26 minuts. Molt complert. Explicació i fragments de concerts
  • Els sorolls es deixen compondre: 22 minuts. Interessant i divertit, però una mica lent i al final es pot fer pesadet o atabalador.
  • Funció i impressió: Del Departament. 29 minuts. Diferents exemples de músiques que tenen un significat social diferent, i músiques que fan que actuem d’una certa manera.
  • La guitarra: 4 minuts. Del Departament. Bé
  • L’altaveu: Uns 4 minuts. També del Departament. Segueix la mateixa estructura que el micròfon.
  • Les ones sonores : 4 minuts. Del Departament. La mateixa estructura que l’altaveu. Bé.
  • L’òpera: 5 minuts. Història en marionetes animades que no tenen gaire a veure amb l’òpera.Història de 3 personatges que són expulsades de l’òpera i salven un nadó.
  • Introducció a la música d’orgue: 9 minuts. Explicació de com és un orgue i una mica d’història.
   
  Activitats JClic
 
 Títol  Idioma  Nivell
 El jazz  ca  eso
 Instruments i jugarolls musicals de les Pitiüses  ca  ep eso
 Els instruments musicals durant l'edat mitjana  ca  eso
 Giuseppe Verdi  ca  ep eso
 Anàlisi i reproducció d'estructures rítmiques  ca  ep eso
 La Patum de Berga  ca  ep eso
 La flauta Màgica  ca es  ep eso
 Activitats de ritme  ca es  ep eso
 Activitats de música per a primària i ESO  ca es gl  ep eso
 La música i l'ordinador  ca  ep eso
   
 
  • El jazz.Força complert. Hi ha una música per fer l'anàlisi que no sona bé. La resta és bo. Per a secundària.
  • Giuseppe Verdi: Hi ha algun so gravat en orquestra i veu. Per informació bé.
  • Els instruments musicals durant l’edat mitjana. Es molt bo com a informació, però no té música. Surten tots els instruments de l’Edat Mitjana i també fa referència a les Cantigues d’Alfons X.
  • La patum de Berga: Està bé per a totes les edats, coneixes molt bé la música de la Patum i l’enregistrament és real.
  • Activitats de ritme. Jordi Perales Pons. Està bé per a primària. Treballa els compassos de 2, 3 i 4 i ritmes com a dictat fins a la semicorchera.
  • Activitats de música per a ESO i primària: Cristina Fuertes. No estan malament les activitats, però no són excepcionals els midi. Per primària, una mica de tot, està bé les formes, molt básic.
  • Anàlisi i reproducció d'estructures rítmiques: Josep Pasqual. Treball de pulsació i silenci. És molt bàsic. Per cicle inicial de primària.
  • Música i ordinador: Sta Coloma, Angels Lladó. Està força bé per primària, estructurat per nivells. Llenguatge musical: dictat de notes (no dóna un so referent) i de ritme (no dóna una pulsació de referència), cançó ( reconeixement del començament de la cançó, instruments de l'orquestra i de la cobla, audició ( els midi no són bons), presenta 8 compositors amb una obra cada un per relacionar. Hi ha una avaluació de les mateixes activitats.
  • Les quatre estacions de Vivaldi (Sònia López Sánchez ) : Presenta un conte: Vivaldi escriu les 4 estacions. Mentrestant es potclicar al dibuix i va sonant aquella part del conte. La música: Et recorda els fragments més representatius i te'ls fa reconèixer, està molt bé. El compositor: hi ha explicació, avaluació i relaciona amb altres compositors. I els instruments: molt bé, però hi ha una activitat de mots encreuats que si el fas malament no el corregeix. Fa servir músiques reals. Per a primària.
  • Així sona: Rafael Albert Guerola. Per famílies i amb dibuixos. Hi ha un relaciona que costa una mica perquè s'ha de ser molt precís amb el ratolí. La música està bé. Molt bé per a primària.
  • Musicón : Llorenç Damià. Poques activitats i molt infantils.1er cicle de primària.
   
  + recursos
 
  • Auca del Palau de Música: És una auca en 12 imatges, no hi ha interacció.
  • Taller de flauta: Explicació de la flauta de bec. Et diu la digitació de les notes, hi ha unes 15 cançons en pdf i en so midi.
  • La caixa de música: Treball fet relacionant música, física i matemàtiques (molt complert) treballa les qualitats de la música i les ones sonores i treball trigonomètric de les ones, els harmònics. De Carlos García Peñalba i 4 alumnes de 3er de BUP.
  • Acords: La idea no està malament, però no s’ajusta ni el so a la partitura en moment real ni et permet fer la teva creació.
  • Taller de creació sonora: Es un treball que proposa la Magda Alegret per a crear cançons en Music Time, partint d’unes sessions amb metodologia i avaluació . Sembla que està bé pel segon cicle de l'ESO.
  • Fem música amb l’ordinador
  • El cant coral
  • Taller de llenguatge musical
  • Jazz web
  • Web de música
  • Història de la música
  • Introducció a la poesia a través del rock català. Es una webquest que fa que els alumnes naveguin per internet per torbar la relació entre poesia i rock català, a partir de la cançó de Pets, Bon dia. http://www.xtec.es/recursos/webquests/htm/poesia_roc.htm
  • El barroc
   
 
 
  • Brit pop: Explica la història del Brit pop com a successor dels Beatles ( més o menys). De la mediateca on-line. Poca cosa, però bé.
  • Cor de cavalls:
  • Play Blues
  • KidZone
  • Sound toys
  • Environement noise
  • Music room
  • Musica de consum i arts visuals
  • Arts Alive
  • Play music
  • Mozart
  • Mos
  • Teoria
  • Flash animations d’obres musicals
  • Baroque on
  • Clàssics del po en el temps
  • Músiques del mon: Asia
  • Musee de la musique
  • Mediateca
  • Direm
  • Rockcatalà
  • Professions musicals
  • Europa en solfa
  • Experimentació sonora
  • Jazz, repeat de beat
  • Les couleurs de l’orchestre
  • Turntables
  • Guia de música electrònica
  • Gamelan mecanique
  • Science of music
   
  Altres adreces:
   
 

Escola Oberta | Música http://www.xtec.cat/recursos/musica/index.htm

Quaderns Virtuals

Només n’hi ha 2 de música:

  • El de la Petita música nocturna (que està dins d’una mud de Cristina Fuertes)
  • Un de llenguatge musical (que està dins d’una mud d’esode Cristina Fuertes).

Webquest:

A secundària música només n'hi ha 4:

  • Introducció a la poesia a través del rock català. Es una webquest que fa que els alumnes naveguin per internet per torbar la relació entre poesia i rock català, a partir de la cançó de Pets, Bon dia.
  • Le carnaval de Venice a l'època de Vivaldi: En francès molt fàcil. 4 treballs d'informació i questionaris per omplir, una mica de la vida de Vivaldi, com era el carnaval de Venècia, una mica instruments ( molt poc) i fabricació d'una màschera. Per secundària cicle inical.
  • Un musicien pas comme les autres: En francès. La tasca a realitzar és escriure una biografia d'un compositor que el nen tria. Hi ha plantilles de com ha d'anar introduint les dades pel treball. Hi ha un exemple fet sobre Ravel. Dónen uns enllaços perquè els nois puguin buscar biografies per internet, fotos,etc. Al final els treballs es pengen a la web de l'escola a la biblioteca.
  • Harry Potter: Es una webquest interdisciplinària en català, música, dibuixos, cuina, esport. El grup de música ha de posar lletra a un fragment musical de la película que troben a la web en forma de buscador de midis. Poden posar-hi acompanyament. També hi ha un questionari d'avaluació. Els nens tenen una setmana per fer tota la feina repartits per grups de 8. No està malament.

Portal MEC

Per a ESO i Batxillerat

http://recursos.cnice.mec.es/musica/

Hi ha moltes activitats de molts aspectes. Molt bona per l' ESO i Batxillerat. En castellà. Classificat per nivells. Alguns són jocs, altres només informació. Hi ha activitats sobre:

  • Veu
  • Instruments
  • Ritme
  • Melodia
  • Llenguatge musical
  • Gèneres musicals
  • Paràmetres sonors
  • Textura
  • Alta Edat Mitjana
  • Baixa Edat Mitjana
  • Música medieval: molt completa i amb autoavaluacio.
  • Renaixement
  • Classicisme i romanticisme
  • Música contemporània
  • Música i tecnologia
  • Música espanyola
  • Flamenc
  • Folklore a Espanya
  • Música teatral
  • Interpretació musical
  • Música vocal
  • Música insttrumental: Molt bo per a secundària
  • Barroc