juny 2011

psicologia
  Crear. Cómo se desarrolla una mente creativa. Narcea; MEC (ensenyants) - (153.4 COR)
Es proposen diferents activitats, a través de les quals s'aprèn a crear i s'entrena el pensament crític. Es considera que crear, és una operació mental, per a la que els adolescents i els nens han de ser educats i formats.

pedagogia

Tu m'aprens. Cela, Jaume. Graó (ensenyants; primària) - (371.124 CEL)
Conjunt de vivències i records de l'activitat professional, com a ensenyant de Jaume Cela. L'autor reflexiona, pensa i expressa els seus èxits i els seus fracassos a partir d’allò que recorda.

educació infantil

Tiempos, espacios y grupos. (ensenyants) - (372.21 BON)
Anàlisi i avaluació de l'organització en l'escola infantil a través de l'eina anomenada DAVOPSI (Dispositiu d'anàlisi i valoració de l'organització pedagògica de l'escola infantil). És un instrument de gran utilitat per a l'avaluació i la reflexió col·lectiva de tres aspectes fonamentals del cotext educatiu: l'organització del temps, la disposició dels espais i els diferents tipus d'agrupament que es fan a les escoles infantils.

Poemes per a cuques. Poesia a l'escola bressol. Ajuntament de Roda de Ter (ensenyants) - (80.5 POE)
Descripció pas a pas del projecte: els objectius, la metodologia emprada, les activitats proposades, la temporització i els recursos necessaris. Finalment es parla de l'avaluació i dels instruments per dur-la a terme.

educació intercultural
  Treballem plegats. Una proposta per treballar l'interculturalitat a l'escola. Ajuntament de Roda de Ter (ensenyants) - (376.6 TRE)

matemàtiques
  Mates de cerca. graó (ensenyants; secundària) - (519.8 COR)
Llibre que recull propostes que permeten entendre el sentit del coneixement matemàtic en el dia a dia de la societat. Descriu 104 activitats agrupades en sis blocs: nombres, geometria, atzar i estadística, problemes, curiositats i vida quotidiana.

ciències socials

Vèrtex i miradors. (ensenyants; secundària) - (725.97 DAC)
Selecció de miradors i talaies essencials de les comarques de Girona. Molts d'ells acullen vèrtexs geodèsics, punts de guaita forestal o atalaiadors militars, i també s'han aprofitat punts amb grans panoràmiques per ubicar-hi infraestructures com radars, repetidors i parcs eòlics. Tots aquests emplaçaments comparteixen el fet que des d'ells s'albira una perspectiva interessant.

filmoteca (sociologia)

La cinta blanca. Cameo (ensenyants; secundària) - (F30 HAN)
Història
que reflexiona sobre els origens del nazisme. És un viatge als pitjors aspectes del comportament humà. El director ens situa en l'ambient opressiu i ferri d'una petita població protestant germana, amb severes normes socials i de comportament (educació, religió, família...), que serveix d'escenari per a uns estranys successos, on els nens tenen el protagonisme, i assisteixen a aquests fets i les seves conseqüències.

filmoteca (infantil)

El Valiente Desperaux. Universal Studios (ensenyants; primària) - (F372 FEL)
Conte d'aventures i fantasia en que un ratolí, gran lector de llibres, intenta salvar una princesa. Es pot visionar com a
element per a l'animació a la lectura.

Erase una vez... un cuento al revés. Berlin Animation (ensenyants; primària) - (F372 BOL)
Els personatges de diferents contes clàssics tenen problemes, els cal lluitar per recuperar l'equilibri que els permet ser feliços. Es pot visionar com a
element per a l'animació a la lectura.

filmoteca (literatura)
  Corazón de tinta. (primària) - (F8 SOF)
Pel·lícula de fantasia, imaginació i aventures, basada en el primer llibre de la famosa trilogia de Cornelia Funke. La història gira al voltant d'una nena el pare de la qual té el poder de donar vida als personatges d'un conte amb només llegir-lo en veu alta.

Buidat de revistes pedagògiques
  Aula de innovación educativa - Guix - Perspectiva Escolar
 llengua

Articles 54. La llengua més enllà de les classes de llengua. Graó (ensenyants) - (R433 ART)
Monogràfic que explora la importància de la llengua fora de les classes de llengua. Els articles aborden el tema des de perspectives, etapes i àrees curriculars diferents.

educació per a la salut

Veloz. IFIIE (ensenyants; primària) - (S614 VEL)
Conte dirigit a pal·l
iar la por davant la perspectiva d'una operació de trasplantament d'òrgan. El conte es presenta amb una sèrie d'activitats multimèdia i també inclou una guia per a familiars i docents.

tornar a