Enrera

Tractament del so amb l'Audacityl
  Pràctica
1
2
3
4
5

Enregistrament de la veu

L'objectiu d'aquesta pràctica és conèixer l'entorn d'usuari del programa audacity, enregistrar un arxiu de veu, així com les configuracions prèvies a tenir en compte abans de fer-lo.

Desenvolupament de la pràctica

Pràctica
  • Obriu el programa Audacity.
  • Previament a l'utilització deprograma és convenient ajustar alguns paràmetres de configuració.
  • Obriu Fitxer | Preferències i cliqueu a la pestanya Qualitat. Podeu triar la qualitat de l'enregistrament. Si volem fer un enregistrament de veu de qualitat és convenient que estigui ajustat com a la imatge.

La configuració pot variar tot depenent de quina sigui la finalitat de l'enregistrament. Com a referència us pot servir aquest quadre:

Qualitat
Estereofonia
Bits
Veu de qualitat baixa
11025
Mono
16
Veu de qualitat alta
44100
Mono
16 o 32
CD Audio
44100
Stereo
32
Minidisc
48000
Stereo
32
  • A continuació cliqueu a la pestanya E/S d'àudio. Seleccioneu a canals, de l'apartat d'enregistrament, Estèreo, tal i com es veu a la imatge següent.

• Tot seguit cal comprovar que tenim el micròfon connectat al lloc correcte i que el volum d'enregistrament és adequat. Això ho podeu fent doble clic a l'icona de la barra de tasques | Opcions | Propietats | Enregistrament.

• Assegureu-vos de tenir seleccionat el Micròfon i que el volum sigui prou alt:

Enregistrem la nostra veu

• Creeu una carpeta per fer aquesta pràctica.
  • Assegureu-vos que al selector de font hi ha seleccionada l'entrada de Micròfon.

• Cliqueu el botó d'enregistrament.

• Enregistreu-vos la veu. Podeu fer una petita descripció de vosaltres mateixos, de la vostra escola o de qualsevol cosa que se us acudeixi. No importa si us equivoqueu o us encalleu, seguiu endavant. L'Audacity permet d'una forma molt senzilla suprimir fragments. Veureu que a la finestra, a mesura que aneu enregistrant, apareixerà l'espectre de la vostra veu.

• Fet l'enregistrament, premeu l'stop i escolteu-vos.
  • En la posició d'Stop, podeu seleccionar els fragments on us hàgiu equivocat i suprimir-los amb el menú Edita | Elimina o amb les tecles Ctrl+k. No podreu fer-ho si esteu en mode Pausa.

• Deseu l'arxiu de veu anant al menú Fitxer | Anomena i Desa el projecte.

• Ja podeu passar a la pràctica 2 d'aquest mòdul on modificareu aquest enregistrament.

Atenció !

L'opció Anomena i desa el projecte només ens deixar obrir l'arxiu amb el programa Audacity, però permet sempre modificar l'enregistrament. Quan el donem per acabat podem exportar-lo a altres formats com el VAW o l'MP3.

de les comarques gironines. Curs 2007-2008