Fem una fotonovel·la
índex
Pep Gómez. CEIP la Draga , Banyoles.
Nivell: CS Ed.Primària
Camps: fotografia, imatge fixa, imatge seqüenciada, llenguatge audiovisual, processador de textos  
Àrees relacionades: Llengua, Educació visual i plàstica, Educació física
Programari: MSWord 
Maquinari: càmera de fotografiar  
Entorn: Activitat d'aula 
 

Al llarg de 5 sessions el treball amb els mitjans audiovisuals del nostre centre el dediquem a construir una fotonovel·la en petits grups.

Ens hem plantejat els següents objectius:

  • Elaborar una fotonovel·la
  • Utilitzar les noves tecnologies: programes informàtics, fotografia,...
  • Fomentar l’expressió i el llenguatge visual
  • Potenciar la relació entre els membres del grup

Fases en ela realització de l’activitat:

  • Observació de còmics de la biblioteca o de casa (llenguatge, recursos, plans ...)
  • Elaboració per grups d’una història on els personatges siguin els propis alumnes
  • Dibuix de les seqüències que es fotografiaran amb les bafarades
  • Realització de les fotos
  • Treball a l’ordinador per elaborar bafarades, encapçalaments, títols
  • Muntatge final de la fotonovel·la
  • Fotocopiar-ho per cada nen/a

En aquest exemple podeu veure la presentació la fotonovel·la Missió impossible 18. Si voleu podeu veure aquestes altres fotonovel·les: El cas negre i Un examen misteriòs.

 
 
Centre de Recursos Pedagògics del Pla de l'Estany, maig de 2007