Curtmetratges
índex
Nom, ZER Les Goges , Porqueres, Serinyà i St. Miquel de Campmajor
Nivell educatiu: Ed.Infantil, CI Ed.Primària, CM Ed.Primària, CS Ed.Primària
Camps: fotografia, imatge en moviment, imatge seqüenciada, llenguatge audiovisual, vídeo
Àrees relacionades: Intercomunicació i llenguatge, Eix transversal
Programari: Windows Movie Maker
Maquinari: càmera de vídeo, enregistrador CD/DVD, ordinador
Entorn: Setmana cultural, Activitat d'escola rural

Aquest any durant la setmana cultural, la Z.E.R. Les Goges hem dedicat la setmana cultural a “El cinema”. Algunes de les activitats que vam portar a terme són: doblatge d’un tros de pel·lícula, representar un guió, sortida al Museu del Cinema de Girona, visualització d’una pel·lícula, creació de pòsters i entrades. Durant el curs, els/les nens/es han après a utilitzar la càmera de vídeo, trucs cinematogràfics; en definitiva, han après en què consisteix la màgia del cinema... Com ha resultat de tot això, cada grup classe ha gravat un curtmetratge.

Els/les nens/es de quart i cinquè del CEIP Bora Gran van decidir fer una animació. No només van escriure el guió de la història, sinó que també han fet el decorat, han aportat els personatges, han posat la veu dels diàlegs, han triat la música i han après les tècniques de l’edició. Ha estat una experiència molt positiva tant per als/les alumnes com per a les mestres –tot i a la feinada i angoixa que ha suposat en alguns moments.

El primer curt s’anomena “Dancinglàndia”. Els/les protagonistes són animalons de joguina que participen en un concurs de ball.

El segon curt s’anomena “Robos” i vol imitar un telenotícies especial en el qual s’expliquen tres robatoris que han tingut lloc a Serinyà.

Com a cloenda de tota aquesta experiència, els nens i nenes de la Z.E.R.es trobaran a St Miquel de Campmajor, a on es farà un passi de tots els curts de la ZER i a on es farà entrega de les “Goges” a l’estil hollywoodià dels “Òscars”.

Aquí us presentem dues mostres dels curts gravats durant el curs. "Robos" i "Dancinglandia"

Centre de Recursos Pedagògics del Pla de l'Estany, maig de 2007