Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 1999-2000



 
Memòria del treball en format AcroRead 

 
Títol: De la metaavaluació als nous plantejaments de futur
Autoria: Salvador Pallarés Martínez
Modalitat: A: curs escolar sencer
Característiques: El Departament d’Ensenyament ha optat per impulsar un procés d’autoavaluació de centres obert, el qual permet que emergeixin diferents idees i propostes. 
Vista la proximitat del final d’aquest primer pla d’avaluació, cal recollir tota aquesta riquesa i fer una síntesi considerant els elements  que s’han revelat  més valuosos pel que fa als referents teòrics, als materials editats pel Departament d'Ensenyament, als continguts i a les estratègies de formació i als processos seguits internament pels  centres. Aquesta tasca es pot considerar com la metaavaluació del primer pla d’avaluació, el resultat de la qual hauria de ser un punt de referència  important per dibuixar les línies de continuïtat  en el futur.
Orientació del treball: La informació clau se centra en els aspectes següents:
- Els models que s’apliquen en altres països. 
- Els materials editats  pel Departament d'Ensenyament i d’altres materials.
- Les estratègies i els continguts de les activitats de formació adreçades als caps d’estudi dels centres
- Els processos seguits en els centres i els resultats obtinguts. 
Temes i/o Identificadors: Organització i gestió.
Destinataris: Centres de primària i secundària.
Resum: Els objectius del treball són:

A) Realitzar una metaavaluació del Pla d’avaluació del Departament d'Ensenyament amb l’objectiu de:
A.1. Redefinir i organitzar els elements que recolzen l’opció del Departament d'Ensenyament i dissenyar les accions i els materials d’autoavaluació adients per continuar i consolidar aquest procés.
A.2. Revisar i editar produccions dels centres referides als diferents apartats de l’àmbit organitzatiu i de les àrees instrumentals, per tal d’exemplificar el model proposat pel Departament d'Ensenyament amb experiències realitzades pels centres mateixos en el primer pla d’autoavaluació.
A.3. Elaborar propostes de formació per a l’autoavaluació en els centres de primària i de secundària per al proper pla.

B) Elaboració de materials
- Elaborar xarxes conceptuals de les àrees curriculars i de cada un dels apartats de l’àmbit organitzatiu.
B.1.  Selecció de tècniques específiques per dinamitzar i operativitzar la gestió avaluativa (el treball col·legiat).
B.2. Elaborar un  programa informàtic per facilitar la gestió de l’avaluació. 
B.3 La metodologia