Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002



 
Memòria del treball en format AcroRead 
Annexos

 
Títol: Adaptació curricular dels cicles formatius , amb gran volum d’equipament, a la formació a distància i elaboració de prototips operatius
Autoria: Antoni Martínez i Fernando
Modalitat: A: curs escolar sencer.
Característiques: El treball “Adaptació curricular dels cicles formatius, amb gran volum d’equipament, a la formació a distància i elaboració de prototips operatius” conté 129 pàgines, amb un estudi complet de les possibilitats d’implantació de cicles formatius a distància a Catalunya i la proposta de I+D, projecte IDEA de recerca i desenvolupament de la FP professional que cobreix tant la formació professional de base, com de la persona en el transcurs de la vida. 
Conté com a material elaborat dos cursos complerts de CAD aplicables als cicles formatius de les famílies de Manteniment i Serveis a la Producció i Construcció i Obra civil.
Els cursos estan tant en format paper com electrònic.
Conté, així mateix, com annex un exemple complet de currículum adaptat a la formació professional a distància amb un desenvolupament complet de les pràctiques i temporització adients, amb quadres comparatius amb la formació presencial del cicle formatiu “Tècnic amb electromecànica de vehicles”. 
Orientació del treball: Treball de recerca per tal de poder implantar els cicles formatius impartits a distància, amb gran volum d’equipament i elaboració de prototips operatius.
Temes i/o Identificadors: Qualitat de l’ensenyament; educació a distància; formació contínua; formació d’empresa; recerca en formació. 
Destinataris: Formació professional. Cobreix tot l’àmbit formatiu de la persona, des de la formació de base fins la formació específica d’empresa i la formació continua al llarg de la vida. 
Resum: La possibilitat de dur a terme formació a distància per especialitats de formació professional amb gran volum d’equipament passa per un al grau d’aprofitament del recursos informàtics existents.
La recerca efectuada va ser el més àmplia possible.
Es va revisar tot el que es va tenir a l’abast .
Això va incloure tant institucions públiques com privades i empreses que feien formació continuada.
Una vegada revisada la feina feta , i a l’hora de produir els prototips operatius , una vegada feta la feina, es valora que s’ha de seguir aprofundint en la recerca de tècniques mes àgils de confecció de continguts, i mes poderoses que una pantalla plana d’ordinador.
La nova recerca dóna com a fruit la obtenció de una concepció radicalment nova de les representacions gràfiques, la consecució d’imatges, la interacció entre elles i la forma de transmetre-les.
Internet2 obra unes possibilitats insospitades.
S’ entreveu una línia d’actuació concreta que se segueix ampliant i aprofundint.
Per la posta en funcionament de la nova concepció li cal un gran consens entre indústria i ensenyament.
Es redacta i es posa apunt el projecte IDEA.
La publicació de la crida a fer propostes dins del marc del 6e programa marc per investigació de la UE, dóna peu a la recerca i troballa d’empreses disposades a apostar per un projecte d’ensenyament industrial que cobreixi tota la vida de la persona.
Les amplies gestions  fetes conclouen amb l’adhesió de poderoses multinacionals a la proposta de I+D que presenta la Generalitat de Catalunya al FP6 de la UE. 
Des de la concepció del projecte IDEA, fins a la presentació de la present memòria a dia 31 de desembre de 2002, s'ha anat investigant i aprofundint en la consecució d'una tecnologia que sigui plenament vàlida per a la consecució de curs de qualitat.
S'està treballant en la presentació d'un ambiciós projecte d'investigació a nivell Europeu amb la participació de nombrosos països de la UE i empreses multinacionals i universitats estrangeres.
S'ha recollit la proposta d'investigació definitiva que ha llançat la UE i que recull, de forma sorprenent, la proposta realitzada per la Generalitat de Catalunya.