Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | Materials curriculars per al desenvolupament de les habilitats lectores, d'acord amb el marc conceptual utilitzat en l'elaboració de les proves A.C.L. Per a l'educació primària |
Autoria: | Mireia Català i Agràs |
Modalitat: | A: curs escolar sencer. |
Característiques: | La part teòrica consta de 26 pàgines. Hi ha 7 annexos, ( 1, 2, 3, 4, 5, 6 ) que corresponen a les propostes de treball per als alumnes de cada cicle i una guia orientativa per al mestre. |
Orientació del treball: | Materials per al desenvolupament de la capacitat comprensiva, entesa aquesta de forma àmplia, com a competència bàsica, abastant diferents matèries curriculars més enllà de l'àrea de Llengua. |
Temes i/o Identificadors: | Comprensió lectora; materials curriculars interdisciplinaris; comprensió profunda de texots, tipologies textuals diverses; modelatge d'estratègies; activitats tancades, semiobertes, obertes i creatives, interrelació d'habilitats psicolingüístiques. |
Destinataris: | Educació primària: cicles inicial, mitjà i superior. Possible aplicabilitat al primer cicle d'ESO. |
Resum: | S'han
elaborat materials que pretenen ser suficientment amplis, diversos i atractius
perquè permetin desenvolupar l'habilitat d'interpretació
profunda de texots. Associen el llenguatge oral, escrit i plàstic
en les seves vessants de comprensió i expressió, integrant-se
en un tot de manera natural, en situacions funcionals de la vida quotidiana
i en d'altres on cal posar en joc la capacitat creativa.
Moltes de les propostes van directament encaminades a l'adquisició de mètodes d'estudi. Els exercicis es prresenten integrats al voltant d'un mateix eix temàtic que els aglutina, en cap cas es treballen les habilitats de manera descontextualitzada ni aïllada. |