Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002

Títol: Materials curriculars per al desenvolupament de les habilitats lectores, d'acord amb el marc conceptual utilitzat en l'elaboració de les proves A.C.L. Per a l'educació primària
Autoria: Mireia Català i Agràs
Modalitat: A: curs escolar sencer.
Característiques: La part teòrica consta de 26 pàgines. Hi ha 7 annexos, ( 1, 2, 3, 4, 5, 6 ) que corresponen a les propostes de treball per als alumnes de cada cicle i una guia orientativa per al mestre.
Orientació del treball: Materials per al desenvolupament de la capacitat comprensiva, entesa aquesta de forma àmplia, com a competència bàsica, abastant diferents matèries curriculars més enllà de l'àrea de Llengua.
Temes i/o Identificadors: Comprensió lectora; materials curriculars interdisciplinaris; comprensió profunda de texots, tipologies textuals diverses; modelatge d'estratègies; activitats tancades, semiobertes, obertes i creatives, interrelació d'habilitats psicolingüístiques.
Destinataris: Educació primària: cicles inicial, mitjà i superior. Possible aplicabilitat al primer cicle d'ESO.
Resum: S'han elaborat materials que pretenen ser suficientment amplis, diversos i atractius perquè permetin desenvolupar l'habilitat d'interpretació profunda de texots. Associen el llenguatge oral, escrit i plàstic en les seves vessants de comprensió i expressió, integrant-se en un tot de manera natural, en situacions funcionals de la vida quotidiana i en d'altres on cal posar en joc la capacitat creativa.
Moltes de les propostes van directament encaminades a l'adquisició de mètodes d'estudi. Els exercicis es prresenten integrats al voltant d'un mateix eix temàtic que els aglutina, en cap cas es treballen les habilitats de manera descontextualitzada ni aïllada.