Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2002-2003
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | Les normes i les oportunitats. Les normes a l’aula: generen o limiten les oportunitats d’aprenentatge? |
Autoria: | Alícia Garcia Colomo |
Modalitat: | A |
Característiques: | Volum I-
Treball d’investigació i pauta d’avaluació autoreguladora. (192 planes) Volum II- Material i dades que s’han obtingut i s’han construït al llarg de la recerca: pautes, exemples, observacions…(200 planes) |
Orientació del treball: | Pauta d’avaluació
a l’aula per saber quines normes, implícites i explícites, es fan servir i
poder millorar la nostra pràctica docent. Pautes d’observació i registres a l’aula. Recerca sobre l’estudi de casos de 6 alumnes a l’aula i 3 professors. Tipologia de les normes i les seves funcions a l’aula. |
Temes i/o Identificadors: | Oportunitats d’aprenentatge, normes, interaccions, avaluació, recerca, perfil, professor, alumne. |
Nivell: | Educació Secundària Obligatòria. |
Resum: |
La presentació d’aquest
projecte sorgeix a partir d’una realitat de la qual en som partícips tant
els professionals de l’educació com la societat en la que ens trobem
immersos. Una part de l’alumnat de l’Ensenyament Secundari Obligatori, a
partir de 2n. d’ESO i especialment al 3r. curs, no rendeix al màxim de les
seves possibilitats, origina problemes de disciplina en les aules i sembla no
estar motivat per les àrees que se’ls imparteixen. |