Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2002-2003
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | Incidència de l’estil interactiu d’Ensenyament/Aprenentatge en la millora de les competències lingüístiques bàsiques a l’inici de l’Educació Primària |
Autoria: | M. Claustre Cardona Pera |
Modalitat: | A |
Característiques: | Es tracta d’un
document de 88 pàgines organitzat en dues parts. En
la primera part es fa una proposta de treball de narració per alumnes de
cicle Inicial d’Ensenyament Primari. Aquesta proposta utilitza els
contes com a motivació per establir un diàleg a l’entorn del tòpic del
conte però que va més enllà del que s’hi explica. Per a facilitar aquest
diàleg s’han triat contes que tenen com a característica comuna que parlen
de fets i de situacions molt properes o que ho haurien de ser als nens d’aquesta
edat. Per tal d’ajudar a aquest anàlisi s’inclouen mostres de com
treballar cinc contes de temàtiques diferents. La segona part és un treball de recerca que pretén avaluar si un treball basat en el diàleg sobre fets propers als nens ha aportat una millora en la seva competència en el llenguatge, sobretot a nivell de discurs narratiu. En aquesta apartat es fa un estudi estadístic a partir d’unes codificacions que s’expliquen. Tota vegada que els materials són per a la seva utilització, s’han presentat també per separat i s’hi ha afegit una llista d’altres contes i una guia per a valorar les produccions narratives. Aquest document consta de 47 pàgines. |
Orientació del treball: | És essencialment un treball per a l’aula si bé porta l’afegit d’haver-se pogut comprovar si s’assoleix el que es considera que s’hauria d’aconseguir en la seva aplicació. |
Temes i/o Identificadors: |
Discurs narratiu, el diàleg o la intervenció dialògica ( Wells). |
Nivell: | Cicle Inicial |
Resum: |
L’objectiu d’aquesta
llicència ha estat doble: Per una banda mostrar com treballar el llenguatge
oral amb els nens de Cicle Inicial i demostrar que fer-ho d’una manera
determinada aporta realment beneficis als nens que hi han participat. |