Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2002-2003
Memòria del treball en format AcroRead |
Títol: | L’àrea d’educació física en les competències bàsiques. |
Autoria: | Gemma Solé Boronat |
Modalitat: | B1 |
Característiques: | A partir d’una fonamentació teòrica de la LOGSE i de les Competències Bàsiques, he realitzat un treball d’investigació de l’estat de l’àrea d’EF d’aquells aspectes curriculars que s’han de considerar bàsics i imprescindibles per a que els alumnes els assoleixin en acabar l’ensenyança obligatòria. |
Orientació del treball: | És un treball de revalorització de l’àrea d’Educació Física perquè sigui inclosa en les competències bàsiques d’una forma explícita. |
Temes i/o Identificadors: | Educació Física, Currículum i Competències Bàsiques. |
Nivell: | En primer lloc, als professors d’Educació Física de Primària i Secundària; i, en segon terme, al Consell Superior d’Avaluació del Departament d’Ensenyament de Catalunya. |
Resum: | Ens
trobem al començament del s. XXI, al final de la vigència
de la LOGSE i a punt d’entrar en vigor als centres la nova Llei de Qualitat.
Totes les àrees curriculars han sofert modificacions; en concret,
l’àrea d’Educació Física és de les més
beneficiades.
A l’any 1997 el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, impulsa un estudi per a la identificació de les competències de base que l’alumnat hauria de tenir en acabar l’ensenyança obligatòria. L’estudi es realitzà durant el curs 1998-1999 i recull l’opinió el conjunt de la comunitat educativa i presenta una relació de competències bàsiques identificades per àmbits. Aquestes competències bàsiques fan referència a allò que els joves haurien de saber i de saber fer en acabar la seva escolarització. Un cop establert el resultat d’aquest estudi, com a professora especialista d’Educació Física me n’adono de que l’àrea que exerceixo no està inclosa, de manera explícita, en cap àmbit de les competències bàsiques. |