Treballs de recerca d'història oral

Comentaris i propostes

He vist al vostre web un detall intrigant: el director de l'escola de nens de Breda del 1935, té diferent nom a la foto A respecte a la foto B. Van canviar de director a meitat de curs? Hi ha alguna relació entre aquestes pancartes escolars en castellà i el fet que el president de la Generalitat estigués tancat a la presó? Manel, des de Breda (29-09-2004)

... un manualet molt útil pels professors que volen començar amb projectes. "Història oral": Pilar Gómez, Pilar Sanchez i Pablo Gómez. Editorial Teide. Col·lecció Quorum. Pilar (6-10-2004)

En aquests temps de desmotivació, és molt emocionant trobar alumnat que s'il·lusiona amb la matèria d'història. Pilar, coordinadora del grup de treball "Història oral a l'aula" (6-10-2004)

M’ha sorprès molt gratament el treball fet per aquests alumnes. Viure la història de viva veu és molt motivador i això es nota en la feina feta. Enhorabona. Estefania (22-10-2004)

Enhorabona pel vostre treball. Estic segur que heu après moltes coses interessants i sabeu moltes coses de l'època franquista i de la transició. En el nostre Institut també hem fet experiències similars a les vostres però no hem fet aquesta Web per donar a conèixer l'experiència. Heu treballat de valent i heu estat capaços d'acabar una bona feina. José Fernández Segura, professor de Geografia i Història a l'IES Francesc Ferrer i Guàrdia. Sant Joan Despí (23-10-2004)

Us felicito. Heu fet un senzill treballàs que crea afició a la història. Per molts anys! Joan Vilamala (23-10-2004)

Us felicito pel treball de recerca oral. És bo que els alumnes coneguin millor la nostra història a partir dels testimonis encara vius que la poden facilitar. A més, la diversitat els ajudarà a comprendre la complexitat del nostre pais. Salvador Figueras (25-10-2004)

Com a mestra que sóc, us vull felicitar per aquest treball, és una bona font de motivació, ja que les generacions d'ara no saben com van viure les d'abans i és interessant que ho coneguin i en tinguin una idea. Sóc membre d'un grup del meu poble, que ens dediquem a fer un treball de recerca de la cultura tradicional i popular, per a què moltes de les coses que van fer els nostres avantpassats no caiguin en l'oblit. Per cert, el meu poble és Cambrils, i el grup on pertanyo, és diu l'Anjub, som unes set persones que ens dediquem a recollir la història oral i que després ho publiquem perquè la gent ho conegui. Tenim una pàgina web, on podreu veure les diferents publicacions que hem fet. Ester Rabasó (31-10-2004)

Breu historial del web:

Any 2004
29 setembre: pengem la versió 1.0
20 octubre: pengem la versió 1.6
21 octubre: durant una setmana, sortim destacats a la portada de la XTEC.
28 octubre: ja tenim un enllaç a l'Escola Oberta de la XTEC.
8 novembre: guanyem el 2n. premi ESO al IX Concurs "Webs de Ciència".

Any 2005
11 gener: sortim al suplement d'ensenyament "Aula", del Diari de Girona.

Any 2016
Canviem el disseny per adaptar-lo als nous temps dels monitors FULL HD...