Pensaments
CEIP MARE DE DÉU DE MONTSERRAT. CASTELLVÍ DE ROSANES. ZER VINYES VERDES

Pensaments dels mestres:

l  Apliquem les noves tecnologies a l’ensenyament a través dels projectes.
l  S’aprenen coses que creuries només aptes per a més grans.
l  Els nens sempre estan receptius.
l  Avancem junts per un camí desconegut.
l  Encara que un tema no interessi, a la fi, t’acaba motivant.
l  Com un projecte pot arribar a generar interès per a tot un curs! Per a mi ha estat la gran 
    sorpresa.
l  Mai no saps, quan comences, allà on et pot portar el projecte.
l  Treballant per projectes t’adones que els infants saben més del que hom pot pensar.
l  Aprenem a consensuar idees i a organitzar-nos autònomament.
l  Recuperem tradicions, Nicolaus i Llúcies.

Pensaments dels nens i de les nenes:

l  Amb el projecte del naixement de persones i animals m’ho vaig passar bé perquè vaig fer 
    una entrevista. (P-5)
l  Vam aprendre moltes coses per fer una obra de teatre. (P-5)
l  “Em va agradar com naixien els cargols d’ous”. (P-5)
l  M’agrada escriure, no m’agrada la feina pesada. M’agrada llegir llibres. (1r)
l  M’agrada fer mapes conceptuals. M’ho passo bé. (1r) Jo trobo que és una manera d’aprendre 
   molt divertida. (6è) 

 
CEIP LA SALUT. COLLBATÓ

D’UN TRAÇ EN L’OMBRA, 

FRUIT D’UN PROJECTE
 
CEIP MARE DE DÉU DE LA MUNTANYA. ESPARREGUERA

Pensaments dels mestres:

Jo em pregunto:

l  Vaig dirigir massa el projecte?
l  Hi hauríem de dedicar més temps?
l  Com puc fomentar que s’organitzin?
l  Com simplificar el procés?

Opinions dels alumnes

l   Vam aprendre a prendre decisions
l  Tothom va fer alguna pregunta
l  Era pràctic utilitzar etiquetes

 
CEIP MONTSERRAT. ESPARREGUERA

Pensaments dels mestres

El treball per projectes a l’escola ha suposat:

l  Inseguretat i esforç.
l  Més implicació de les famílies.
l  Un canvi d’enfocament metodològic.
l  Satisfacció de mestres i alumnes pel procés seguit i pels resultats obtinguts.
l  Reflexions a nivell d’equip.

 
CEIP JOSÉ ECHEGARAY. MARTORELL

Pensaments dels mestres:

l M’ha fet reflexionar sobre la meva pràctica pedagògica.
l És una manera d’aprendre conjunta, en la qual, els alumnes i jo compartim els coneixements 
    i gaudim amb els resultats. Així, ensenyar als alumnes es converteix en aprendre per a mi.
l És una manera de fer molt més responsable ja que el paper del mestre, a més de dinamitzar, 
    de dirigir, de vetllar, d’assegurar que tots els alumnes utilitzin correctament la llengua 
    d’aprenentatge ha de fer de model lingüístic: fet que moltes vegades et crea angoixa, molts 
    dubtes i reflexions envers el treball que fas.
l Molt sovint, creus que ho fas tan malament que ho has de deixar, però la il·lusió i les ganes 
    de fer dels alumnes fan engrescar-te i continuar molt més que abans.
l És una manera de fer que ensenya a pensar ja que l’alumne parla, escolta, llegeix i escriu 
     d’una manera conjunta, significativa i funcional.
l És una manera de fer que fomenta la participació, la col·laboració i l’esperit d’ajuda amb 
    els companys, sense demanar compensacions.
l Els pares dels alumnes prenen part activa en el treball dels seus fills. Són els principals 
    col·laboradors per a ells a l’hora de buscar materials i informació per dur a l’escola.
l M’ha donat moltes estratègies i recursos aplicables en qualsevol moment a l’aula i que
    afavoreixen, sense dubte, el desenvolupament de les habilitats lingüístiques dels alumnes.
l Els aprenentatges tenen significat pels alumnes ja que són transferibles a la seva vida 
    quotidiana.

u u u u u u u u u

Pensaments dels mestres:

Què ha suposat conèixer el treball per projectes?:

l  L’ús de recursos més variats com els mapes conceptuals.
l  Un augment del treball cooperatiu a la classe on els alumnes són els protagonistes.
l  Un canvi de xip.
l  Prendre consciència que s’han produït molts canvis en la meva tasca docent i tinc il·lusió per 
    seguir avançant.
l  Una classe més activa.
l  Descobrir la necessitat de canviar la manera de fer en les altres àrees.
l  Una major  implicació per part dels nens.
l  Valorar la importància dels referents visuals.
l  Una millora en la relació mestre-alumnes.
l  Augmentar la motivació dels alumnes.

 
CC. LA MERCÈ. MARTORELL 

Pensaments dels mestres

l  En la nostra realitat educativa fer projectes representa un intent de conjugar un treball 
   d’escola vigent amb un nou enfocament que implica necessàriament un consens i un esforç 
   considerable de readaptació al projecte curricular de centre. 

l  Fer el pas cap a provar nous enfocaments, tècniques o situacions d’aprenentatge crea 
   incertesa sobre l’èxit dels resultats.

l  Els nens, davant d’aquest tipus d’activitats es motiven, s’estimulen i s’impliquen més en les 
   tasques, ja que els resulten molt més atraients.

l  Els pares veuen els nens engrescats, s’engresquen ells i s’impliquen en allò que fan els seus 
   fills d’una manera molt més important. 

 
CEIP MARTORELL. MARTORELL

Pensaments dels nens:

l  Hem après moltes coses de les que havíem pensat.
l  Hi havia moltes coses que no les trobàvem als llibres.
l  Els diaris solament expliquen les notícies que passen als països.
l  Jo un dia vaig veure estrelles vermelles i blaves.
l  Jo un dia a la nit, amb la meva mare, vam anar a buscar la Fernanda per veure 
    constel·lacions.
l  Jo el cap de setmana vaig trobar el "toro".

 
CEIP FERRÀ I ESTEVA. OLESA DE MONTSERRAT

Pensaments dels mestres

l  És més important tot el procés que el resultat final en sí.
l  El mestre ha d'intervenir més que imposar.
l  S’ha de posar sempre per davant la motivació i les idees dels nens més que les dels mestres.
l  Un projecte s’ha de planificar, però no programar, d’entrada, la seva durada.

u u u u u u u u u

Pensaments dels nens:

l No hem estudiat totes les preguntes, però hem après moltes més coses.
l Hem après a buscar en els llibres.
l Primer, quan treballàvem en grup, ens barallàvem, perquè no ens posàvem d’acord.
l No ens hem cansat.
l Ha estat molt bonic i divertit.
l Llarg perquè hem fet molts punts. No ens hem avorrit.

 
CEIP LA ROUREDA DE SANT ESTEVE SESROVIRES 

Pensaments de diferents pedagogs:

Rosa Sensat:

l  La millor escola és l’ombra d’un arbre. 
l  Cal perdre el temps per tal de guanyar-lo. 
l  Fer de la vida escola, escola de vida natural i espontània. 

J. Dewey:

l  Es va a l’escola per aprendre a viure, i l’única manera d’aprendre a viure és viure. 
l  No les resolem, les superem, les velles preguntes es resolen por sí mateixes en desaparèixer 
   mentre prenen el seu lloc les noves preguntes que corresponen als canvis d’actituds, de 
   preocupacions i de preferències. 

J. Piaget:

l  És per la investigació i mitjançant aquesta que la professió de mestre deixa de ser només un 
   ofici i... adquireix la dignitat de totes les professions que s’acosten tant a les arts com a les 
   ciències. 

Anònim: 

l  Seguim convençuts –tot i que la història mostra que és una il·lusió -que totes les preguntes 
   que es planteja l’esperit humà són preguntes que es poden respondre en termes de 
   l’alternativa que contenen...
   Però de fet, el progrés intel·lectual es produeix pel simple abandó que procedeix del 
   defalliment de la seva vitalitat i d’un canvi d’interès immediat. 

u u u u u u u u u

 I tu, què en penses?

l Un projecte, tota una aventura!
l Compartint ens enriquim
l Si tingués més temps,…
l Han trobat la fòrmula per sobreviure amb felicitat: relacionar-se, interactuar, cooperar 
   (això, els de la (B), evidentment!)
l Els mestres també aprenem

... I tu?

                Tornar a la pàgina principal