IES La Jonquera
ESO

Descripció de l'experiència «Projectes a l'UAC de l'IES de La Jonquera»

Durant aquest curs 99-00 ha funcionat a l'IES La Jonquera un aula de UAC a tercer curs d´ESO. El treball ha estat realitzat a partir de projectes. Fèiem dos projectes. Un es deia "Fem empresa" i l´altre "Coneguem l´Albera". Dintre d´aquest darrer projecte hem realitzat diverses sortides per conèixer el medi i també algunes actuacions: repintat del GR-11 des de La Jonquera a Santa Eugènia d´Agullana i reconstrucció d´una petita edificació a la muntanya de Requesens per condicionar-la com a refugi. De cadascuna d´aquestes sortides hem elaborat reportatges gràfics en fotografia o en vídeo.

Les fotografies corresponen a una sortida als Estanys de La Jonquera. Vam visitar dòlmens i menhirs i vam seguir un recorregut per a conèixer la vegetació característica de la zona.

Després de la sortida, a classe, els alumnes elaboren un mural amb una selecció de les fotografies i afegeixen textos i mapes del recorregut.

Al mateix temps el grup fa una valoració de la sortida, tant dels aspectes de treball com dels aspectes lúdics. Els murals entren a formar part de la decoració de l´aula, recorden l´activitat, fomenten la cohesió del grup i informen a la resta de l´institut de les activitats que estan realitzant els alumnes de la UAC.

Responsable de l'experiència: Albert Aparicio Ceñera.