Aquesta experiència està inclosa en l'activitat d'intercanvi del CRP del
Gironès «De la WEB a l'Aula» amb el número 122

CEIP Sant Jordi
Audiovisual
E. Primària. Cicle Inicial

Descripció de l'experiència «Imatges en moviment»

El primer objectiu que es persegueix és generar conflictes imatge-realitat, per això la primera activitat que es fa és muntar un circuït tancat de televisió i seran els mateixos nens/es que aniran descobrint què cal fer per sortir pel monitor.

S'estableix un diàleg entre el grup i a partir de preguntes els nens arriben a la conclusió que les imatges que surten per la televisió són només una representació de la realitat, i és la persona que hi ha darrera la càmera qui selecciona el que vol que es vegi.

Es fa també una presentació de la càmera de vídeo. Senyalem quines són les parts més importants i se'ls explica la funció que fa cada una d'elles.

Com que a l'àrea de coneixement del medi cada nen ha estudiat un animal, n'ha fet un mural i ha de fer-ne la presentació davant la resta dels companys, aprofitem aquest fet per practicar tot el que han après. I així, com si fos un joc, aprenen a agafar la càmera, a enquadrar, a seleccionar el camp visual utilitzant el zoom i a gravar. Després mirem el resultat obtingut i ho comentem.

Responsable de l'experiència: Carme Campà

A l'experiència anterior