Aquesta experiència està inclosa en l'activitat d'intercanvi del CRP del
Gironès «De la WEB a l'Aula» amb el número 126
   
iii8.gif (1456 bytes)A la pàgina principal d'experiències de centres

Centre:
CEIP Montjuïc
Camp:
Fotografia. Música
Nivell:
Ed. Infantil- C. Superior Primària
   
Descripció de l'experiència «Sóc gran i vaig a l'escola de grans»
   
Aquest treball sorgeix de l’experiència de l’acolliment i la rebuda de començament de curs dels nens i nenes de P3 que, provenint de la Llar d’Infants o bé de casa (avis, pares, cangurs, etc.) es troben en un mitjà desconegut i rar per a ells : espais grans, molts nens i nenes, situacions noves, sorolls, moviments...

Una de les classes que més agrada als nens i nenes d’aquesta edat és la classe de música, un espai on s’hi troben còmodes, cantant, ballant, bellugant-se, escoltant música... tot plegat d’una manera més lliure que a l’aula. Aquestes sensacions les tenen també els alumnes més grans de l’escola, encara que en el seu cas l’activitat sensorial deriva a un treball més sistemàtic del llenguatge musical, tal i com es contempla en el Projecte Curricular de Centre

Com podem ajudar, doncs, des de la classe de música a perdre aquesta "por" inicial a l’escola, a allò que els és desconegut i nou?

A cadascun dels espais que hem triat com a nous pels nens i nenes de P3 hi hem adjuntat una cançó que ells saben, que coneixen, la qual s’han fet seva. Aquesta cançó desprèn un efecte emocional que els arriba directament i que fa que allò que és novetat per a ells es converteixi en quelcom de més conegut, ajuda a fer-se seva l’escola.

A mesura que hem anat treballant hem observat que aquesta és una eina perfecte per a començar a introduir amb els nens i nenes l’inici del llenguatge audiovisual i que a través d’ell i de manera Inter - disciplinar es podia anar treballant conceptes que estan inclosos en el disseny curricular del centre en el nivell de P3, conceptes de situació espacial, de descoberta d’un mateix i de l’entorn...

Com a treball d’intercicles, des de la classe de música hem treballat amb els alumnes de 5è de primària per a orquestrar les cançons que s’han utilitzat per l’audiovisual. Aquestes cançons han estat orquestrades pels alumnes encara que dirigides, deixant un marge per a l’adaptació de cada nen o nena al seu instrument

Les fotografies han estat realitzades també pels alumnes grans de manera que s’ha fet un treball de punts de vista a través de l’objectiu de la cambra fotogràfica per a interpretar diversos plans: General, detall, picat, contra-picat, etc.

Alhora, els alumnes de 1er. de Cicle Superior han realitzat uns dibuixos referents a les cançons que apareixen en el diaporama.

La imatge seqüencial té forma d’història: una nena arriba per primera vegada a la seva vida a l’escola dels grans i es troba amb un munt de coses noves a les quals hi fa front a través d’unes cançons que ella ja sap i que treballen a la classe de música.

Fitxa tècnica de l'experiència

  • Idea original: Glòria Bonal i Sarró. Mestra de música i Cap d’Estudis del CEIP Montjuïc.
  • Col·laboradora : Soledat Barris i Cornell. Mestra de P3 del CEIP Montjuïc.
  • Fotografia : Alumnes de 1er. de Cicle Superior del CEIP Montjuïc.
  • Música : Cançons populars arranjades pels alumnes de 1er. de Cicle Superior i la mestra de música del CEIP Monjuïc
  • Narració : Alumnes de P3 del CEIP Montjuïc
  • Dibuixos : Alumnes de 1er. de Cicle Superior del CEIP Montjuïc.

Responsable de l'experiència: Glòria Bonal i Sarró

   
A l'experiència anterior A l'experiència següent