iii8.gif (1456 bytes)A la pàgina principal d'experiències de centres

Organització curricular
Nivell:
UAC, ESO

Descripció de l'experiència «Una UAC... o una productora audiovisual?»

Quadre-resum: organització de la UACA l'IES Frederic Martí Carreras, de Palafrugell, un grup de 5 professors ha muntat una UAC al centre amb l'estructura organitzativa d'una productora audiovisual, amb els objectius clars de treballar els continguts de manera transversal, millorar aspectes d'autoestima, autonomia, conflictivitat, absentisme i de sentit d'utilitat de l'alumnat, i assegurar la integració de la UAC i els seus alumnes a la dinàmica de funcionament del centre.

Totes les activitats que es programen per aquest grup d'alumnes s'ubiquen dins els 5 eixos de l'estructura de funcionament: producció, guió, equip tècnic, equip artístic, realització i postproducció (vegeu el quadre adjunt). És una proposta de treball transversal de diferents continguts, agrupats en macro-projectes (projectes o crèdits), els continguts dels quals s'avaluen prenent com a referència una moneda interna (els UCOs)

El projecte, que és cíclic, té un disseny de tres cursos, en cadascun del quals es parteix d'un eix central diferent. L'activitat final de cada curs és el crèdit de síntesi.

Sala-plató

Decorats

El túnel de la història: Cuina mediterràniaL'eix del primer any és la dramatització i el teatre, que finalitza amb el crèdit de síntesi «vídeo-plató»; el segon any,  la història de la Mediterrània amb el crèdit de síntesi «el túnel de la història»; el tercer any del cicle, la integració i el crèdit de síntesi «un món divers»

A les imatges de l'esquerra podeu veure la sala que els mateixos alumnes i professors han acondicionat com a plató, pintada tota de color blau per fer els efectes de croma; i imatges dels decorats que s'utilitzen en les produccions, elaborats pels alumnes; a la dreta, una de les activitats del crèdit de síntesi «el túnel de la història», de cuina mediterrània tradicional, de juny de 2001.

Responsables del projecte: garrofa.gif (1008 bytes) José Manuel Rodriguez Calderón, Carme Barceló, Marisa Corredor, Ramon Plaja, Alex Trabal

Trobareu informació actualitzada a http://www.xtec.net/iesfredericmarti

A l'experiència anterior A l'experiència següent