IES Pla de l'Estany
Imatge

Descripció de l'experiència «Banyoles i el seu entorn. Crèdit de síntesi»

ex29bi2.jpg (13215 bytes)

ex29.jpg (7932 bytes)

És una proposta de crèdit de síntesi, adreçada a grups d'alumnes de 3r. d'ESO, centrada en la orientació,  identificació i composició d'imatges de 10 de les pesqueres de l'Estany de Banyoles.

El material de què disposen els alumnes per realitzar l'activitat és un dossier amb el mapa de l'Estany de Banyoles amb la referència de punts cardinals; les imatges de les pesqueres en color, dividides cadascuna d'elles en quatre parts i barrejades entre si; els quadriculats de suport per fer la composició de cada pesquera; i les instruccions per realitzar l'activitat.

Es demana als alumnes que a partir del material facilitat:

- composin (retallin i enganxin) la imatge completa de 10 pesqueres de les 18 de l'Estany de Banyoles i les ordenin numèricament en sentit horari a partir de la situada més al nord.

- anotin el nom i número de la pesquera, i la distància aproximada de la pesquera a la vora de l'aigua.

- descriguin en una línia l'accés a la pesquera

- situin cadascuna d'elles sobre el plànol a la ubicació real de la construcció.

- contestin quina d'elles es troba situada més a l'interior de l'estany.

Responsable de l'experiència: garrofa.gif (1008 bytes) Víctor Puig i Compta