ERTIS, Espai de Recursos per al Treball Interdisciplinari a la Secundària
 
 
 
 
Objectius didàctics
 
Conceptuals
- Comprendre els conceptes científics bàsics: herència dels grups sanguinis, dominància, codominància i recessivitat, fenotip, genotip, cromosomes sexuals, herència lligada al sexe, compatibilitat en les transfusions (antigen, anticòs, sèrum).
- Conèixer la realitat plurilingüística de l'Estat espanyol i, per extensió, d'Europa.

Procediments
- Obtenir informació a partir d'una narració i de la interpretació dels gràfics que l'acompanyen.
- Saber consultar les eines a l'abast (enciclopèdies, llibres, mapes...).
- Aprendre a aplicar el mètode científic a un cas concret (l'herència dels grups sanguinis)
. - Valorar el rigor científic: exactitud, comprovació dels resultats (en el llibre, per les conseqüències que ha comportat no haver-ho fet).

Valors, actituds, normes
- Fomentar el respecte per un mateix i pels altres: l'amistat (relació Marc/Quim, Mireia/Fina, Marc/Mireia), trencar amb els prejudicis i els estereotips (la dicotomia mal estudiant/bon estudiant, valoració dels personatges secundaris: la Fina és qui descobreix l'error perquè és qui «verifica»)
- Estimular l'interès per conèixer les respostes científiques a problemes plantejats pels éssers humans.
- Potenciar la disposició a l'observació i a la interpretació correcta dels fenòmens del nostre entorn.
- Valorar la diversitat i la riquesa que representa l’observació del nostre entorn (viatge al País Basc).
- Reflexionar sobre el racisme i els arguments pretesament científics que esgrimeixen determinats grups xenòfobs.

Pendent de revisar d'acord amb la LOCE o la llei que la substitueixi.