Conceptuals - Comprendre els conceptes científics bàsics: herència dels
grups sanguinis, dominància, codominància i recessivitat, fenotip, genotip, cromosomes
sexuals, herència lligada al sexe, compatibilitat en les transfusions (antigen,
anticòs, sèrum). - Conèixer la realitat plurilingüística de l'Estat espanyol
i, per extensió, d'Europa.
Procediments - Obtenir informació
a partir d'una narració i de la interpretació dels gràfics que l'acompanyen.
- Saber consultar les eines a l'abast (enciclopèdies, llibres, mapes...). -
Aprendre a aplicar el mètode científic a un cas concret (l'herència dels grups
sanguinis) . - Valorar el rigor científic: exactitud, comprovació dels resultats
(en el llibre, per les conseqüències que ha comportat no haver-ho fet).
Valors,
actituds, normes - Fomentar el respecte per un mateix i pels altres: l'amistat
(relació Marc/Quim, Mireia/Fina, Marc/Mireia), trencar amb els prejudicis i els
estereotips (la dicotomia mal estudiant/bon estudiant, valoració dels personatges
secundaris: la Fina és qui descobreix l'error perquè és qui «verifica») -
Estimular l'interès per conèixer les respostes científiques a problemes plantejats
pels éssers humans. - Potenciar la disposició a l'observació i a la interpretació
correcta dels fenòmens del nostre entorn. - Valorar la diversitat i la riquesa
que representa l’observació del nostre entorn (viatge al País Basc). - Reflexionar
sobre el racisme i els arguments pretesament científics que esgrimeixen determinats
grups xenòfobs.
Pendent
de revisar d'acord amb la LOCE o la llei que la substitueixi.
|