ERTIS, Espai de Recursos per al Treball Interdisciplinari a la Secundària
 
 
 
 
Ubicació Curricular
 
La temàtica científica d'aquest llibre correspon al primer bloc de continguts conceptuals del primer nivell de concreció del disseny curricular,«Matèria i materials», especialment pel que fa a:
- Propietats dels materials
- distinció entre canvi físic i canvi químic
- conservació de la massa.

S'ha comprovat que els alumnes tenen una gran dificultat per comprendre què és el canvi químic i per diferenciar-lo del canvi físic. En conseqüència, tampoc no entenen significativament quina diferència hi ha entre una substància (simple i composta) i una dissolució. En el text, aquest concepte ha de ser utilitzat significativament per tal de poder interpretar les situacions conflictives que s'hi presenten.
La lectura i el comentari del text ajuden a assolir alguns dels objectius generals i terminals de l'ensenyament secundari obligatori. El treball d'aula (activitats d'ensenyament-aprenentatge) a partir del text pot ajudar a avançar cap a objectius didàctics específics.
Pendent de revisar d'acord amb la LOCE o la llei que la substitueixi
.