- Diferenciar la semblança quotidiana de la semblança matemàtica. - Relacionar
la semblança matemàtica amb la proporcionalitat de longituds. - Adonar-se
quan dues figures són semblants, què cal fer per obtenir-les i reconèixer les
relacions entre les àrees o els volums. - Conèixer la possibilitat de calcular
fàcilment una alçada o una distància inaccessible. - Interpretar representacions
planes d’espais utilitzant l’escala i obtenir informació sobre les seves dimensions
reals. - Saber deduir l’escala d’un mapa a partir de la distància real entre
dos punts que podem localitzar. - Analitzar, llegir i manejar correctament
diferents tipus de mapes. - Saber interpretar correctament el sistema de corbes
de nivell per representar el relleu en els mapes. - Fixar-se en la interrelació
entre la geografia i la matemàtica - Valorar actituds científiques com ara
la curiositat, l’objectivitat, l’observació, l’anàlisi, la reflexió. - Endinsar-se
en la història recent de Catalunya.
Pendent
de revisar d'acord amb la LOCE o la llei que la substitueixi.
|