ERTIS, Espai de Recursos per al Treball Interdisciplinari a la Secundària
 
 
 
 
Objectius d'etapa que cobreix
 

OBJECTIUS GENERALS D'ETAPA

De l’àrea de Matemàtica
- Valorar especialment el caràcter instrumental de la matemàtica en altres camps del coneixement.
- Emprar, quan convingui, diferents llenguatges matemàtics (algebraic, estadístic, geomètric, gràfic, etc.) per tal que les seves possibilitats expressives i de raonament millorin en rigor i precisió.
- Utilitzar tècniques matemàtiques per interpretar i avaluar, de manera crítica, la informació rebuda de l’entorn.

De l’àrea de Ciències Socials

- Interpretar i representar un espai determinat emprant diferents tècniques i fer una lectura correcta de diferents espais representats mitjançant diversos tipus de registre (mapes, plànols, croquis, fotografies).
- Identificar algunes de les causes i conseqüències que poden derivar-se d’una situació, acció o fet històric.

OBJECTIUS TERMINALS

De l’àrea de Matemàtica
- Emprar les unitats de mesura més usuals en el cas de longituds, superfícies, volums, capacitats i temps, i també les seves relacions.
- Reconèixer què són figures semblants i equivalents (en àrea o volum) i els mètodes que cal emprar per obtenir-les.
- Interpretar relacions a escala (plànols, mapes) i mesurar els elements que contenen, sabent-ne extreure les dades necessàries.
- Descobrir l’existència de relacions entre parells de valors corresponents a dues magnituds en situacions concretes i saber-ho expressar en els casos de proporcionalitat directa i inversa, dependència afí i quadràtica, fent un ús correcte dels conceptes i termes adequats.

De l’àrea de Ciències Socials
- Utilitzar, per orientar-se, els mapes i els punts cardinals com a referència tot manejant, confeccionant i interpretant diferents tipus de plànols i mapes de gran i petita escala i correlacionant les informacions de dos o més mapes temàtics.
- Emprar la premsa i els mitjans de comunicació en general per obtenir informació sobre diferents temes, analitzar-la críticament i valorar la importància dels mitjans de comunicació com a transmissors i definidors de canvis en les relacions humanes i en la vida privada.
- Identificar els problemes socials i polítics més importants de Catalunya i Espanya des de la Segona República fins a l’actualitat.

De l’àrea de Llengua
- Apreciar les normes que regulen la relació democràtica entre parlants de les diverses llengües de l’Estat, tot manifestant actituds de respecte cap a les llengües i els seus parlants i fent ús dels drets lingüístics.

Pendent de revisar d'acord amb la LOCE o la llei que la substitueixi.